پنج ایراد شورای نگهبان به مصوبه بخشودگی جرایم وام بانکی+سند


پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: شورای نگهبان 5 ایراد طرح تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی را به رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد. به گزارش بانک مردم، عباسعلی کدخدایی، قائم مقام دبیر شورای نگهبان در نامه‌ای به علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نظر شورای نگهبان درباره طرح تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی را اعلام کرد. در این نامه آمده است: طرح تسهیل...

کد خبر : 134007 تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: شورای نگهبان ۵ ایراد طرح تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی را به رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

به گزارش بانک مردم، عباسعلی کدخدایی، قائم مقام دبیر شورای نگهبان در نامه‌ای به علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نظر شورای نگهبان درباره طرح تسهیل تسویه بدهی بدهکاران بانکی را اعلام کرد. در این نامه آمده است:

طرح تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور که با اصلاحاتی در جلسه مورخ هشتم مرداد ماه یکهزار و سیصد و نود و هشت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۲۳ مرداد ماه ۹۸ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده به شرح زیر اعلام نظر می‌گردد:

۱. در خصوص مقررات اعلامی بانک مرکزی، از آن جهت که مشخص نیست منظور از آنها، احکام تکلیفی است یا وضعی (در معنای بطلان معامله با اعم از آنها ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

۲. اطلاق مصوبه نسبت به مصادیق مربوط به قبل از تاریخ یکم فروردین سال ۹۳، در مواردی که قراردادهای آنها نیز بر خلاف مقررات اعلامی بانک مرکزی باشند و مفاد مقررات اعلامی نیز وضعی (در معنای بطلان معامله باشد، خلاف موازین شرع است.

۳. در قسمت دوم بند ۱ ماده واحده، از آنجایی که مشخص نیست آیا قراردادهایی که مشتمل بر جریمه‌های قانونی نیز هستند مشمول حکم ذیل این قسمت می‌شود یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

۴. در قسمت دوم بند ۱ ماده واحده از آنجایی که مشخص نیست آیا مقصود، انحصار اعتبار در این قراردادها است یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

۵. در خصوص ایراد بند ۷ ماده واحده، با توجه به این که اصلاحی به عمل نیامده است ایراد سابق همچنان باقی است.

پنج ایراد شورای نگهبان به مصوبه بخشودگی جرایم وام بانکی+سند

پنج ایراد شورای نگهبان به مصوبه بخشودگی جرایم وام بانکی+سند پنج ایراد شورای نگهبان به مصوبه بخشودگی جرایم وام بانکی+سند پنج ایراد شورای نگهبان به مصوبه بخشودگی جرایم وام بانکی+سند
6 views

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل