لامبورگینی اوراکان، محبوب‌ترین سوپراسپرت به انتخاب مخاطبین پدال


لامبورگینی اوراکان، محبوب‌ترین سوپراسپرت به انتخاب مخاطبین پدال

در سری مطالب برندگان دوئل‌ها به یکی از جذاب‌ترین گروه‌ها یعنی سوپراسپرت‌ها رسیده‌ایم. این خودروها نهایت هیجان و لذت رانندگی را در اختیار راننده قرار می‌دهند اما درعین‌حال برخلاف هایپرکارها، آن‌چنان دست‌نیافتنی نیستند زیرا به دلیل قیمت مناسب‌تر، افراد بیشتری توانایی خرید آن‌ها را دارند. در بین علاقه‌مندان به خودرو نیز سوپراسپرت‌ها از جذاب‌ترین...

در سری مطالب برندگان دوئل‌ها به یکی از جذاب‌ترین گروه‌ها یعنی سوپراسپرت‌ها رسیده‌ایم. این خودروها نهایت هیجان و لذت رانندگی را در اختیار راننده قرار می‌دهند اما درعین‌حال برخلاف هایپرکارها، آن‌چنان دست‌نیافتنی نیستند زیرا به دلیل قیمت مناسب‌تر، افراد بیشتری توانایی خرید آن‌ها را دارند. در بین علاقه‌مندان به خودرو نیز سوپراسپرت‌ها از جذاب‌ترین ماشین‌های دنیا هستند. این گروه در رقابت‌های پدال گروه نسبتاً شلوغی بود و تعداد هجده شرکت‌کننده در آن حضور داشتند که عبارت‌اند از:

فراری پورتوفینو

مک‌لارن 570S

فراری 812

لامبورگینی اونتادور

مرسدس AMG GT

پورشه 911

مک‌لارن 720S

فراری 488

شورلت کوروت

دوج وایپر

آئودی R8

لامبورگینی اوراکان

نیسان GT-R

فورد GT

ب‌ام‌و i8

هوندا NSX

آستون‌مارتین ونتیج

جگوار F تایپ

لامبورگینی اوراکان، محبوب‌ترین سوپراسپرت به انتخاب مخاطبین پدال

این سوپراسپرت‌ها در مرحلهٔ مقدماتی نُه دوئل جذاب را به نمایش گذاشتند و از این طریق از بین آن‌ها نُه شرکت‌کننده مستقیماً جواز حضور در مرحلهٔ یک‌هشتم ‌نهایی را دریافت کردند اما چون تعداد آن‌ها فرد بود، دوج وایپر که با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به آن‌ها اضافه شد و بدین ترتیب نهایتاً 10 خودرو راهی مرحلهٔ بعدی شدند که به شرح زیرند:

مرسدس AMG GT

فورد GT

لامبورگینی اونتادور

مک‌لارن 720S

هوندا NSX

شورلت کوروت

آستون‌مارتین ونتیج

دوج وایپر

لامبورگینی اوراکان

فراری پورتوفینو

پس از پایان مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی، از بین این سوپراسپرت‌ها، تعداد پنج شرکت‌کننده شامل مرسدس AMG GT، لامبورگینی اونتادور، شورلت کوروت، آستون‌مارتین ونتیج و لامبورگینی اوراکان به‌طور مستقیم به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی صعود کردند اما در اینجا هم تعداد برندگان فرد بود و باید شرکت‌کننده‌ای که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آن‌ها اضافه می‌شد. با بررسی آراء و نتایج دوئل‌ها معلوم شد بازهم این دوج وایپر است که با کمترین اختلاف شکست خورده و بنابراین این سوپراسپرت آمریکایی برای دومین بار به‌طور غیرمستقیم توانست به مرحلهٔ بالاتر صعود کند.

لامبورگینی اوراکان، محبوب‌ترین سوپراسپرت به انتخاب مخاطبین پدال

بدین ترتیب در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، این شش سوپراسپرت باهم به رقابت پرداختند و مرسدس AMG GT، لامبورگینی اونتادور و لامبورگینی اوراکان توانستند مستقیماً خود را به مرحلهٔ نیمه‌نهایی برساند ولی در این مرحله هم برای سومین بار با مشکل فرد بودن راه‌یافتگان مواجه بودیم. این بار اما یکی دیگر از نمایندگان آمریکا در رقابت‌های پدال یعنی شورلت کوروت با کمترین اختلاف شکست خورده بود و طبق قانون به راه‌یافتگان به مرحلهٔ نیمه‌نهایی پیوست. در این مرحله شاهد رقابت‌های بسیار جذابی بین این چهار سوپراسپرت بودیم و نهایتاً شورلت کوروت و لامبورگینی اوراکان به‌عنوان فینالیست‌های این گروه راهی مرحلهٔ نهایی شدند.

لامبورگینی اوراکان، محبوب‌ترین سوپراسپرت به انتخاب مخاطبین پدال

در آخرین دوئل گروه سوپراسپرت‌ها مجموعاً تعداد 1710 رأی به ثبت رسیده است که اوراکان با دریافت 1117 عدد از آن‌ها و کسب 65 درصد از کل آراء، پیروز شده و قهرمان این گروه شلوغ شد درحالی‌که عنوان نایب‌قهرمانی به کوروت با 593 رأی رسید. اوراکان اما برای کسب این عنوان مسیر سختی را پشت سر گذاشته است. این سوپراسپرت ایتالیایی در مرحلهٔ مقدماتی برادر ناتنی خود یعنی آئودی R8 را به‌راحتی مغلوب کرد و به مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی راه یافت تا در برابر فراری پورتوفینو قرار گیرد؛ اما اسب سرکش مارانلو هم نتوانست گاو وحشی سنت آگاتا را متوقف کند و اوراکان به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی صعود کرد. در این مرحله دوج وایپر به مصاف آن آمد اما اوراکان افعی آمریکایی را هم مغلوب کرد و راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شد. در این مرحله اما فرزند کوچک لامبورگینی برادر بزرگ‌تر خود یعنی اونتادور را در آن‌سوی میدان می‌دید که حریف بسیار سرسختی بود. اوراکان اما با اختلافی بسیار جزئی توانست از سد این رقیب هم عبور کند و فینالیست شود.

رقبای لامبورگینی اوراکان در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله رقیب درصد آراء
مقدماتی آئودی R8 72
یک‌هشتم نهایی فراری پورتوفینو 63
یک‌چهارم نهایی دوج وایپر 66
نیمه‌نهایی لامبورگینی اونتادور 51
نهایی شورلت کوروت 65
لامبورگینی در نمایشگاه ژنو 2014 رسماً سوپراسپرت جدید خود بنام اوراکان را به‌عنوان جانشین گالاردو رونمایی کرد. این خودرو مثل قبل به یک نیروگاه 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی مجهز شده بود که 610 اسب بخار قدرت و 560 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. همچنین بازهم مثل گذشته همین قلب تنفس طبیعی در سینهٔ آئودی R8 هم قرار می‌گیرد. در نمایشگاه ژنو 2017 اما نسخهٔ جدیدی از اوراکان بنام پرفورمانته معرفی شد که نسخه‌ای متمرکز بر پیست محسوب می‌شود و قدرت آن به 640 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. به‌تازگی هم این سوپراسپرت ایتالیایی فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده که با نام اوو به بازار عرضه شده است. خروجی موتور V10 در این نسخهٔ جدید مثل پرفورمانته 640 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور است.

مشخصات فنی

مدل اوو
پیشرانه 5.2 لیتری V10
قدرت 640 اسب بخار
گشتاور 600 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 2.4 ثانیه
حداکثر سرعت 325 کیلومتر/ساعت
طول 4,520 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 2,620 میلی‌متر
وزن 1587 کیلوگرم
مصرف سوخت 15.7 لیتر ترکیبی
قیمت 261,274 دلار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید