اعتیاد در دانشجویان به توسعه علمی کشور آسیب می زند


اعتیاد در دانشجویان به توسعه علمی کشور آسیب می زند

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: باید با برنامه ریزی و هدف گذاری، جلوی رواج اعتیاد بین قشر دانشجو را گرفت چرا که این مهم علاوه بر آسیب های اجتماعی، به توسعه علمی کشور آسیب می زند.

صدیقه ربیعی روز دوشنبه در نشست کارگروه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: شیوع اعتیاد در بین دانشجویان غیربومی استان قزوین به یک دغدغه تبدیل شده است و این افراد که بیشتر با سن ۱۹ تا ۲۱ سال وارد دانشگاه می شوند بیشتر نیازمند مراقبت هستند.

وی افزود: متاسفانه شیوع اعتیاد در بین دانشجویان دختر نیز رواج یافته و چون جامعه زنان از حساسیت بالاتری نسبت به مردان روبرو هستند، باید اقدامات مقابله‌ای و جدی در این خصوص اتخاذ کرد.

ربیعی سالم بودن قشر دانشجو را بسیار مهم عنوان کرد و اظهار داشت: قلب و ذهن علمی هر جامعه در دستان قشر دانشجو است که اگر این قشر مورد بی‌توجهی قرار گرفته و آسیب ببیند، اهداف توسعه کشور بلاتکلیف مانده و سرمایه‌های اجتماعی از بین می رود.

این فعال حوزه زنان به ظرفیت دانشجویی استان قزوین اشاره کرد و گفت: چون قزوین قطب دانشگاهی است، بنابراین در آینده نیز با همکاری مسئولان می‌تواند به قطب علمی کشور تبدیل شود و باید برای تحقق آن از ورود هرگونه مواد مخدر و اعتیاد در قشر دانشجو جلوگیری کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نشاط اجتماعی در جامعه زنان را عامل مهمی در پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه پارک های استان ما معمولا فاقد روشنایی مناسب هستند و معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر و در دل تاریکی این اماکن فضا را ناامن کرده و حضور را برای تحرک و پویایی زنان و نوجوانان دچار مشکل می کنند.

۹۹۲۵*3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | جاری شدن سیل در بهاباد یزد