ادامه پذیرش دانشجو در رشته زبان و ادبیات ترکی آذری به دلیل استقبال دانشجویان


ادامه پذیرش دانشجو در رشته زبان و ادبیات ترکی آذری به دلیل استقبال دانشجویان

معاون آموزشی دانشگاه تبریز تاکید کرد: به دلیل استقبال از رشته زبان و ادبیات ترکی آذری، امسال هم در این رشته پذیرش دانشجو داریم و کد رشته زبان و ادبیات ترکی در دفترچه انتخاب رشته کنکور 98 درج شده است.

معاون آموزشی دانشگاه تبریز تاکید کرد: به دلیل استقبال از رشته زبان و ادبیات ترکی آذری، امسال هم در این رشته پذیرش دانشجو داریم و کد رشته زبان و ادبیات ترکی در دفترچه انتخاب رشته کنکور ۹۸ درج شده است.

به گزارش ایلنا، باب‌اله حیاتی در تشریح این خبر اظهار کرد: همه ساله ۲۷ الی ۳۰ نفر ثبت نام کننده در رشته زبان و ادبیات ترکی آذری داریم و امسال نیز به اندازه ۴۰ نفر از سازمان سنجش اعلام ظرفیت شده است.

وی افزود: تفکیک جنسیتی در این رشته وجود نداشته و ۶۰ درصد در دوره روزانه و ۴۰ درصد در دوره شبانه پذیرفته می‌شوند.
حیاتی تاکید کرد: کسانی که برای پراکندن شایعه‌هایی مبنی بر عدم پذیرش دانشجو در رشته زبان و ادبیات ترکی آذری به دلیل عدم استقبال، تلاش می‌کنند، دوستان دشمن نما هستند.
معاون آموزشی دانشگاه تبریز اضافه کرد: برعکس شایعات، استقبال از رشته زبان و ادبیات ترکی آذری از سایر رشته‌های موجود در دانشگاه تبریز نیز بیشتر بوده و تعدادی از پذیرفته شدگان دارای مدرک کارشناسی رشته دیگری هستند که به دلیل علاقه به زبان و ادبیات ترکی، تحصیل مجدد را انتخاب کرده‌اند.
وی ادامه داد: نبود فضای فیزیکی مناسب و کافی از جمله مشکلات گروه زبان و ادبیات ترکی به دلیل تازه تاسیس بودن این رشته بود که با درایت رییس دانشگاه تبریز، فضای فیزیکی نیز اضافه شد.
وی خاطرنشان کرد: کمبود اساتید زبان ترکی نیز از دیگر مشکلات این گروه بود که امسال مجوز تدریس چهار استاد زبان ترکی مدعو برای دانشجویان این رشته را اخذ کرده‌ایم.
حیاتی خاطرنشان کرد: با توجه به تازه تاسیس بودن رشته زبان و ادبیات ترکی آذری، دانشجویان این رشته هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اند و اولین دانش آموختگان آن شهریور ماه سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| کل‌کل حامد آهنگی با خانم بازیگر با چاشنی نوشابه