درخواست فلسطین برای تشکیل کمیته قانونی و کیفری برای حسابرسی جنایات صهیونیستها


درخواست فلسطین برای تشکیل کمیته قانونی و کیفری برای حسابرسی جنایات صهیونیستها

وزیر دادگستری فلسطین از کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب خواست تا کمیته های قانونی و کیفری را برای حسابرسی جنایت های مقامات صهیونیستی تشکیل دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربیک نیوز، دکتر«محمد الشلالده» وزیر دادگستری فلسطین در گفتگو با رادیو«صدای فلسطین» گفت: هیئت وزیران فلسطین فعالیت های خود را به منظور تدوین مکانیسم قانونی و کیفری برای بررسی و حسابرسی جنایت های شنیع مقامات صهیونیستی در حق ملت فلسطین ادامه می دهد.

الشلالده از سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب خواست تا کمیته قانونی و کیفری را برای بررسی جنایت ها رژیم صهیونیستی و بازخواست مقامات صهیونیستی تشکیل دهند، علاوه براین، کمیته قانونی که درپی آتش سوزی مسجد الاقصی تشکیل شد، فعال شود و قوانین کنوانسیون چهارم ژنو در سال 1949 میلادی را اجرایی کنند.

وزیر دادگستری گفت: کمیته های قانونی به کمیته های ملی بسنده نشود، بلکه ما به مکانیسم قانونی برای بازخواست رژیم صهیونیستی و مکانیسم کیفری برای پاسخگویی این رژیم دربرابر دیوان کیفری بین المللی نیاز داریم.

در همین حال، کمیته امور قدس، از سازمان های بین المللی، سازمان ملل و کشورهای حامی صلح خواست تا رژیم صهیونیستی را به حفظ وضعیت کنونی قدس برای تحقق صلح و امنیت در جهان و منطقه ملزم کنند.

این کمیته در بیانیه ای اعلام کرد: آنچه در مسجد الاقصی جریان دارد، اقدامات اشغالگری غیرقانونی است که اعتماد جهانی به سازمان ملل را تضعیف می کند و منطقه را به سمت وضعیت بی ثبات هدایت می کند.

این کمیته همچنین نسبت به سکوت جهان به ویژه آمریکا در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله تخریب منازل عربی، مصادره هزاران کیلومتر زمین فلسطینی و اخراج ساکنان آن و هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس و در راس آن مسجد الاقصی انتقاد کرد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل