متهمان بانک سرمایه به اخلال در نظام اقتصادی کشور محکوم شدند


متهمان بانک سرمایه به اخلال در نظام اقتصادی کشور محکوم شدند

تهران-ایرنا- کیفرخواست متهمان بانک سرمایه در نخستین جلسه دادگاه این متهمان با ریاست اسدالله مسعودی مقام قرائت شد و متهمان این پرونده به به اخلال در نظام اقتصادی کشور، جعل فاکتور، خیانت در امانت و مصرف وام های دریافت شده برای مصارف غیرمرتبط و کسب مال نامشروع به مبلغ 6 هزار و 40 میلیارد تومان معادل 604 میلیارد ریال محکوم شدند.

براساس کیفرخواست قرائت شده در دادگاه متهمان بانک سرمایه که امروز- یکشنبه- در دادگاه انقلاب برگزار شد، محمدرضا جهانبانی فرزند علی متهم ردیف اول این پرونده به تأسیس شرکتهای صوری مختلف و مدیریت آنها برای اخذ وام از بانک سرمایه متهم شد.

جهانبانی در سال ۹۱ به عنوان مدیرعامل شرکت تجارت نور ابرار، تفاهم نامه هایی را با وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رساند تا بر اساس آن برای واردات کالاهای اساسی از بانک سرمایه برای تامین مالی این تفاهم نامه وام دریافت کند.

جهانبانی تنها در یک مورد مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان وام به عنوان مدیر عامل شرکت تجارت نور ابرار از بانک سرمایه دریافت کرد اما این مبلغ را صرف واردات کالاهای اساسی نکرده است.

باوجودی که تفاهمنامه وزارت صمت و شرکت توسعه تجارت نور ابرار در سال ۹۲ پایان یافته است، جهانبانی با تأسیس شرکتهای صوری دیگر به نام آشنایان و اقوام خود اقدام به گرفتن وام های متعدد بعد از اتمام قرارداد با وزارت صمت و پر شدن سقف وام شرکت توسعه تجارت نور ابرار کرده است.
این خبر در حال تکمیل است...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک