لزوم طراحی شهر برای فعالیت‌های ورزشی


لزوم طراحی شهر برای فعالیت‌های ورزشی

رئیس شورای شهر تهران: باید در طراحی شهر طوری عمل کنیم که مردم به پیاده روی، دوچرخه سواری و ورزش ترغیب شوند

لزوم طراحی شهر برای فعالیت‌های ورزشیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم که با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و ناهید خداکرمی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، گفت: شهر زیست پذیر با سلامت روان و جسم و شادمانی شهروندان همراه است و بخش اعظم این وظیفه بر عهده شهرداری هاست. از این رو تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی کشور می‌تواند ما را به سوق دادن به سمت مدیریت یکپارچه شهری در حفظ سلامت شهروندان یاری کند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به پویش دوچرخه سواری و سه شنبه‌های بدون خودرو، اظهار داشت: باید در طراحی شهر طوری عمل کنیم که مردم به پیاده روی، دوچرخه سواری و ورزش ترغیب شوند تا بتوانیم سلامت جامعه را ارتقا دهیم.
افتتاح و بهره برداری از کلینیک فوق تخصصی انکولوژی و خون مرکز بهداشتی-درمانی منطقه ۶ و امضای یادداشت تفاهم میان شهرداری و سازمان نظام پزشکی کشور صبح امروز با حضور مدیران شهری و وزارت بهداشت و درمان برگزار شد.
راه اندازی پنجشنبه‌های نیکوکاری در پایتخت
مدیرعامل شهرسالم شهرداری تهران از راه اندازی پنجشنبه‌های نیکوکاری با حمایت پزشکان متخصص خبر داد.
حمید چوبینه در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی کشور در آستانه روز پزشک گفت: درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی شهرداری تهران قرار است پنجشنبه‌های نیکوکاری را با حمایت پزشکان متخصص راه اندازی کنند، پزشکانی که دسترسی به آنان برای شهروندان آسان نیست.
وی ادامه داد: قرار است در کلینیک‌های شهرداری تهران خدمات ویژه‌ای برای شهروندان تهرانی در نظر گرفته شود و هدف ما این است که به اقشار ضعیف جامعه بیشتر کمک کنیم.
آقای چوبینه افزود: قرار است برای خدمات رسانی به شهروندان مراکز خدمات درمانی شهرداری تهران را در مناطق ضعیف و پایین تهران افزایش دهیم و حضور متخصصان را که دسترسی به آن‌ها آسان نیست در این مراکز برای ارایه خدمات به شهروندان افزایش دهیم.
مدیرعامل شهرسالم شهرداری تهران تصریح کرد: سطح سواد سلامت جامعه ما بسیار پایین است و در حالی که پزشکان بسیاری در این زمینه زحمات زیادی کشیدند، اما کمبود‌هایی در این زمینه مشاهده می‌شود و ما باید مردم و شهروندان را به سمت سالم زندگی کردن و نگهداشت سلامتی شان سوق دهیم.
چوبینه خاطرنشان کرد: در دانمارک که مردم رتبه یک دیابت را دارند بیش از ۴۰ درصد از مردم با دوچرخه تردد می‌کنند و به دنبال احیای سلامتی خود هستند ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

پیروز حناچی، شهردار تهران
پیمانکار متخلف مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب خلع ید شد
شهردار تهران با اشاره به انتشار تصاویر دلخراش از آزار سگ‌ها در مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب گفت که پیمانکار متخلف خلع ید شده و رویکرد شهرداری این است که دیگر چنین مواردی تکرار نشود.
پیروز حناچی در حاشیه مراسم افتتاح کلینیک فوق تخصصی انکولوژی و خون مرکز بهداشتی-درمانی منطقه ۶ با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که شهرداری برای بازسازی بیمارستان‌های فرسوده چه می‌کند، گفت: بیشتر تلاش‌ها در این زمینه توسط خیرین انجام می‌شود، اما شهرداری تهران هم نهایت تلاش خود را برای حمایت از این امر انجام می‌دهد و برخی بیمارستان‌های قدیمی تهران به همین شکل نوسازی شده اند.
وی درباره رواج فرهنگ دوچرخه سواری نیز عنوان کرد: مسیر‌های دوچرخه سواری در حال توسعه هستند و هم اکنون در خیابان‌های طالقانی، بلوار کشاورز، کریمخان و خیابان حافظ این مسیر‌ها در حال تکمیل هستند.
شهردار تهران درباره انتشار تصاویری که حاوی صحنه‌های آزار سگ در یکی از مراکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب بود، گفت: تصاویری که پخش شده مربوط به سال ۹۶ است؛ سیاست ما احترام گذاشتن به همه مخلوقات خداوند است و من این موضوع را بررسی کرده ام. پیمان کاری که در این زمینه فعال بوده است خلع شده و به همکاران خود اعلام کرده ایم که چنین مواردی دیگر نباید تکرار شود و جهت گیری شهرداری تهران نیز این نیست.
حناچی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر واگذاری ۱۱ بهاران به بهزیستی بر اساس توافق بیان کرد: این واگذاری باید با مجوز شورای شهر باشد چرا که قانون چنین الزامی در نظر گرفته است.

پیروز حناچی، شهردار تهران

رکاب زنی حناچی در مسیر امضای تفاهمنامه
شهردار تهران گفت: دوچرخه می‌تواند جایگزین یک خودروی تک سرنشین شود و در کنترل ترافیک و آلودگی هوا تأثیرگذار باشد.
پیروز حناچی افزود: به دلیل این که فردا تعطیل است، امروز از این فرصت استفاده کردیم و برای شرکت در مراسم امضای یادداشت تفاهم شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی کشور با آقایان ظفرقندی و حریرچی مسیر این برنامه را با هم رکاب زدیم تا امروز ورزشی کرده باشیم و از یکی از مراکز بهداشتی شهرداری تهران که بازسازی شده است، بازدید و بهره برداری کنیم.
وی ادامه داد: از آنجا که وضع سلامت شهروندان در رابطه با فشار خون و دیابت و بیماری‌های قلبی خوب نیست از شهروندان درخواست می‌کنیم به این پویش دوچرخه سواری بپیوندند.
در این مراسم محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و پروفسور قوام زاده رئیس انجمن خون و سرطان و پیوند مغز استخوان ایران نیز حضور دارند و امروز این تفاهم نامه به امضاء می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول