تابستان هشت ریشتری همدان


تابستان هشت ریشتری همدان

همدان- ایرنا - غنی سازی اوقات فراغت جوانان همواره به عنوان اولویت اصلی جمعیت هلال احمر با رویکرد ارتقای فرهنگ امداد و نجات و کسب مهارت های زندگی مطرح بوده و در این راستا طرح شوق رویش را با عنوان تابستان هشت ریشتری برای دستیابی به این هدف دنبال می کند.

برخی کارشناسان اوقات فراغت را زمینه و سنگ بنای رشد و تعالی انسان دانستند برخی دیگر نیز به تاثیر این موضوع را در بخش های مختلف تقویت تفکر و اندیشه، آموزش و خلاقیت مورد ارزیابی قرار دادند.

به طور حتم جوانی یک فرصت طلایی است که باید برای کشف استعداد این قشر فعال جامعه تلاش کرد و با برگزاری برنامه های متنوع از دغدغه دل نگرانی خانواده ها در زمینه گرفتار شدن فرزندشان در گرداب آسیب های اجتماعی، کاست.

در این راستا معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان همچون سال های گذشته، به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در طول تابستان با رویکرد آگاه سازی، توانمندسازی و افزایش نشاط اجتماعی، با تشکیل پایگاه های فرهنگی - آموزشی در مراکز امور جوانان همدان نسبت به اجرای برنامه های آموزشی، بشردوستانه، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی با عنوان "شوق رویش" اقدام کرده است.

با توجه به ضرورت ایجاد جنب و جوش، تکاپو و شور و نشاط در برنامه های اوقات فراغت و طرح شوق رویش، بنابراین این طرح با زلزله قیاس شده و از عنوان تابستان هشت ریشتری برای آن استفاده شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان در این باره به ایرنا گفت: با توجه به ضرورت برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان، این معاونت همانند سال های گذشته اقدام به اجرای طرح شوق رویش کرده است.

مریم پاک بین افزود: این برنامه ها در محورهای آموزشی، برنامه های فرهنگی و اجتماعی، برنامه های مذهبی و مناسبتی، برنامه های بشردوستانه و عام المنفعه اجرا می شود.

وی اظهار داشت: برنامه های ستادی اجرا شده در اوقات فراغت سال جاری شامل اعزام دبیران فعال کانون های دانشجویی، جوانان روستایی به اردوهای نشاط و امید در شهرستان زنجان، اعزام دبیران مجامع کانون های دانشجویی و جوانان به عتبات عالیات، اعزام اعضاء کانون دانشجویی به مسابقات فن سخنوری در استان قزوین، اعزام اعضای دانش آموزی به المپیاد کشوری طرح دادرس و اردوهای دوستی بوده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان برگزاری کارگاه آموزشی اسکان اضطراری، مهارت های امدادی، مهارت های زندگی و مشاوره قبل از ازدواج، فوریت های امدادی و آموزش امداد و کمک های اولیه را از دیگر برنامه های اجرا شده در طرح شوق رویش دانست.

پاک بین ادامه داد: آشنایی با تجهیزات، نحوه مهار آتش و بازدید از نمایشگاه نقاشی از دیگر برنامه های طرح شوق رویش برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان استان است.

رئیس جمعیت هلال احمر اسدآباد نیز در این زمینه از اجرای کارگاه های آموزشی مختلف در این شهرستان خبر داد و گفت: کارگاه های آموزشی فوریت های امدادی، پیشگیری از اعتیاد، خودمراقبتی، مهارت های قبل از ازدواج و اسکان اضطراری در این شهرستان در حال اجرا است.

محمدرضا اعتصام افزود: تاکنون ۴۳۰ تن از اعضای کانون های جوانان دانشجویی و دانش آموزی در برنامه های پیش بینی شده توسط معاونت امور جوانان هلال احمر شرکت کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر فامنین نیز به ایرنا گفت: برنامه های هلال احمر فامنین در راستای غنی سازی اوقات فراغت در محورهای مختلف اجرا شده است.

اکبر شاهمردی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی، آموزش کمک های اولیه، برپایی ایستگاه سلامت، شرکت در مراسم روز دختر، اعزام کاروان نیکوکاری به روستای راستگویان از جمله این برنامه ها است که ۱۵۷ تن از جوانان و نوجوانان در این برنامه ها شرکت کردند.

مهدی حمزه رئیس جمعیت هلال احمر بهار هم گفت: ۱۴۰ تن از جوانان و نوجوانان این شهرستان در برنامه های اوقات فراغت از جمله کارگاه های آشنایی با مضرات مواد روان گردان، کارگاه امداد و کمک های اولیه شرکت کردند و در همایش های پیشگیری از اعتیاد حضور یافتند.

رئیس جمعیت هلال احمر کبودراهنگ از استقبال جوانان از برنامه های اوقات فراغت خبر داد گفت: ۱۳۲ نفر در برنامه های اوقات فراغت این شهرستان که توسط هلال احمر برگزار شد شرکت کردند.

جبار طهماسبی اضافه کرد: این برنامه ها شامل آموزش احیای قلبی ریوی (سی پی آر)، آشنایی با خودرو نجات و آمبولانس، آشنایی با انواع گره ها،آموزش کمک های اولیه و مشاوره ویژه زوج های جوان است.

سرپرست جمعیت هلال احمر نهاوند نیز بیان کرد: در راستای پربار کردن اوقات فراغت جوانان این جمعیت اقدام به برگزاری کارگاه های آموزی مختلفی کرده که ۱۸۲ تن از جوانان و نوجوانان در این کارگاه ها شرکت کردند.

حمید نوروزی عنوان کرد: کارگاه آموزش امداد و کمک های اولیه، آموزش پیش بیمارستانی، آموزش عمومی امداد، آموزش پیشگیری از اعتیاد، کارگاه آموزش سی پی آر، برگزاری اردوی شهرستانی در سراب گیان، کارگاه مشاوره ازدواج و تقدیر از دختران فعال از جمله این برنامه ها است.

حسن آبخو رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر نیز گفت: ۵۸۰ تن از اعضای جوان در برنامه های اوقات فراغت از جمله کارگاه طراحی، امداد و کمک های اولیه، مهارت داوطلبی، آشنایی با اورژانس اجتماعی، پیشگیری از اعتیاد، کارگاه مهارت های زندگی، بازدید از اداره بهزیستی شهرستان، زیارت امامزاده عبدالله، مسابقه طناب کشی و برگزاری زیارت عاشورا حضور یافتند.

رحمت الله الوندی رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان نیز با بیان اینکه ۱۰۰ تن در برنامه های اوقات فراغت این شهرستان شرکت کردند اظهار داشت: مهمترین برنامه ها شامل کارگاه آموزشی مهارت های قبل از ازدواج، جلسه با خبرنگاران و تقدیر روز خبرنگار، کارگاه آموزشی اسکان اضطراری، کارگاه اطفای حریق و مهارت های امدادی، غبارروبی بقاع متبرکه و امامزاددگان، تقدیر از اعضا به مناسبت روز دختر و بازدید از نمایشگاه کتاب بود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان همدان نیز از اجرای برنامه های متنوع در راستای غنی سازی اوقات فراغت ۲۰۰ تن از جوانان و نوجوانان خبر داد و گفت: برنامه های آموزشی از جمله کارگاه های آموزشی سی پی آر برای جوانان برگزار شد.

جلال نانکلی آموزش اطفا حریق، امداد و کمک های اولیه، کارگاه آموزشی مهارت های زندگی و مشاوره ازدواج، برگزاری برنامه های فرهنگی و مناسبتی، جشن دهه کرامت، برگزاری اردوهای شهرستانی ویژه اعضای کانون های دانشجویی، جوانان و روستاییان را از جمله این برنامه ها برشمرد.

۷۵۲۶/۲۰۹۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو