بنیاد برکت 70 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در چاروسا پرداخت کرد


بنیاد برکت 70 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در چاروسا پرداخت کرد

یاسوج - ایرنا - مسئول بنیاد برکت شعبه کهگیلویه گفت: از سال گذشته تاکنون 70 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در زمینه‌های مختلف به متقاضیان در بخش چاروسای این شهرستان پرداخت شده است.

سعید خدایاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان استقرار بنیاد برکت از بهمن ماه سال گذشته در بخش چاروسا تاکنون ۳۳۵ متقاضی اجرای طرح به بانک عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که از این تعداد تاکنون ۲۴۵ نفر با دریافت تسهیلات موفق به ایجاد شغل شده اند.

خدایاری عنوان کرد: تسهیلات پرداختی در رسته‌های مختلف خدماتی، دامداری، پروش مرغ محلی، نانوایی، زنبورداری و خیاطی و دیگر رسته‌های خدماتی بوده است.

وی افزود: بنیاد برکت با اجرای طرح‌های اشتغال محور در مناطق روستایی و کمتر برخوردار تاکنون خدمات خوبی به جامعه هدف ارائه داده است.

خدایاری طرح های بنیاد برکت را شامل سهاب، آسمان و آفتاب اعلام کرد.

وی اضافه کرد: براساس طرح «آفتاب» بنیاد برکت از طریق ایفای نقش تسهیل­‌گری خود و با مشارکت جوامع محلی به شناسایی ظرفیت­‌های توسعه­‌ای و بسیج منابع می­‌پردازد و مردم را در فرآیندهای آموزشی، تصمیم­‌گیری مشارکتی، خوداتکایی، ایجاد و توسعه‌ کسب‌ و کار، ارتقای سطح هم‌بستگی اجتماعی و رشد جمعی همراهی می­‌کند.

خدایاری طرح آسمان را یک طرح گروهی شامل نخبگان و تحصیل کردهای بیکار دانست و گفت: در این طرح با همکاری تسهیل گر بنیاد از ظرفیت‌های روستا برای ایجاد اشتغال استفاده خواهد شد.

مسئول بنیاد برکت تصریح کرد: طرح سهاب نیز بصورت فردی و با پرداخت تسهیلات در راستای ایجاد شغل فردی اجرا می‌شود.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده امسال در بخش دیشموک بنیاد برکت مستقر خواهد شد.

خدایاری اضافه کرد: از همه ظرفیت‌های بنیاد برای محرومیت زدایی و اشتغالزایی در دو بخش محروم دیشموک و قلعه رئیسی استفاده خواهد شد.

بخش های قلعه رئیسی و دیشموک بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند.

۷۵۳۱/۱۶۶۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند