موازی کاری در مقابله با اعتیاد را نباید شاهد باشیم


موازی کاری در مقابله با اعتیاد را نباید شاهد باشیم

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: نباید موازی کاری در مقابله با اعتیاد را شاهد باشیم بلکه باید هر دستگاه در یک حوزه برای این خصوص برنامه ریزی و اقدام کند.

عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در پنجمین نشست کارگره شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج و نهادهای متولی در حوزه مبارزه با مواد مخدر نباید برنامه‌های یکدیگر را خنثی کنند و هرکدام از این نهادها باید مناطق و حوزه های جدیدی را در دست گرفته و از فعالیت همزمان در یک منطقه و محله پرهیز کنند.

این مسئول گفت: تنوع اعتیاد در بین اصناف، مشاغل و کسب و کارها متفاوت است و بارها مشاهده شده که مشاغل پردرآمد بیشتر در معرض مصرف تفننی مواد قرار می گیرند.

وی همچنین اضافه کرد: اصولا در جوامع کارگری شیوع اعتیاد بالا است و هر قدر که تعداد واحدهای تولیدی در یک استان افزایش یابد، تعداد کارگران معتاد نیز به همان مراتب معتاد روند صعودی خواهد داشت.

زاهدی سرو صدا، سختی کار و مراوده کارگران با یکدیگر را از عوامل مهم شیوع اعتیاد در جوامع کارگری ذکر کرد و گفت: برای مقابله و اقدامات مقابله ای مناسب باید با ضمن کار پژوهشی به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب در بین کارگران اقدام نمود.

استاندار قزوین تاکید کرد: پیشگیری از اعتیاد باید با محوریت مردم و افراد ذی نفوذ در محلات دنبال شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد و اینطور نباشد که محوریت کارها ما فقط در حد برگزاری نشست ها خلاصه شود.

۹۹۲۵*3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه