راه اندازی پنجشنبه‌های نیکوکاری در پایتخت


راه اندازی پنجشنبه‌های نیکوکاری در پایتخت

مدیرعامل شهرسالم شهرداری تهران از راه اندازی پنجشنبه‌های نیکوکاری با حمایت پزشکان متخصص خبر داد

راه اندازی پنجشنبه‌های نیکوکاری در پایتختبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حمید چوبینه در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی کشور در آستانه روز پزشک گفت: درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی شهرداری تهران قرار است پنجشنبه‌های نیکوکاری را با حمایت پزشکان متخصص راه اندازی کنند، پزشکانی که دسترسی به آنان برای شهروندان آسان نیست.
وی ادامه داد: قرار است در کلینیک‌های شهرداری تهران خدمات ویژه‌ای برای شهروندان تهرانی در نظر گرفته شود و هدف ما این است که به اقشار ضعیف جامعه بیشتر کمک کنیم.
آقای چوبینه افزود: قرار است برای خدمات رسانی به شهروندان مراکز خدمات درمانی شهرداری تهران را در مناطق ضعیف و پایین تهران افزایش دهیم و حضور متخصصان را که دسترسی به آن‌ها آسان نیست در این مراکز برای ارایه خدمات به شهروندان افزایش دهیم.
مدیرعامل شهرسالم شهرداری تهران تصریح کرد: سطح سواد سلامت جامعه ما بسیار پایین است و در حالی که پزشکان بسیاری در این زمینه زحمات زیادی کشیدند، اما کمبود‌هایی در این زمینه مشاهده می‌شود و ما باید مردم و شهروندان را به سمت سالم زندگی کردن و نگهداشت سلامتی شان سوق دهیم.
چوبینه خاطرنشان کرد: در دانمارک که مردم رتبه یک دیابت را دارند بیش از ۴۰ درصد از مردم با دوچرخه تردد می‌کنند و به دنبال احیای سلامتی خود هستند ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

پیروز حناچی، شهردار تهران

رکاب زنی حناچی در مسیر امضای تفاهمنامه
شهردار تهران گفت: دوچرخه می‌تواند جایگزین یک خودروی تک سرنشین شود و در کنترل ترافیک و آلودگی هوا تأثیرگذار باشد.
پیروز حناچی افزود: به دلیل این که فردا تعطیل است، امروز از این فرصت استفاده کردیم و برای شرکت در مراسم امضای یادداشت تفاهم شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی کشور با آقایان ظفرقندی و حریرچی مسیر این برنامه را با هم رکاب زدیم تا امروز ورزشی کرده باشیم و از یکی از مراکز بهداشتی شهرداری تهران که بازسازی شده است، بازدید و بهره برداری کنیم.
وی ادامه داد: از آنجا که وضع سلامت شهروندان در رابطه با فشار خون و دیابت و بیماری‌های قلبی خوب نیست از شهروندان درخواست می‌کنیم به این پویش دوچرخه سواری بپیوندند.
در این مراسم محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و پروفسور قوام زاده رئیس انجمن خون و سرطان و پیوند مغز استخوان ایران نیز حضور دارند و امروز این تفاهم نامه به امضاء می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری