اشتغال عشایر سمنان امسال 43 میلیارد ریال تسهیلات دارد


اشتغال عشایر سمنان امسال 43 میلیارد ریال تسهیلات دارد

سمنان- ایرنا- مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: 43 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال عشایری با کارمزد چهار و 10 درصد در سال 98 در استان پرداخت می‌شود.

مراد خادم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال ۹۷ برای خرید نهاده‌های دامی و تولید گوشت قرمز ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر استان سمنان پرداخت شد که این روند امسال هم ادامه می یابد.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای عشایر سمنان در اولویت است، گفت: سال گذشته بیش از ۲۰۰ شغل در این بخش در استان ایجاد شد.

خادم تصریح کرد: ۱۳ میلیارد ریال برای رفع چالش کم‌‎آبی بخش عشایری استان سمنان در سال ۹۸ اعتبار پیش بینی شده است که با پرداخت این میزان اعتبار می توان برای توسعه روزافزون فعالیت های اقتصادی عشایری اقدام کرد.

وی اضافه کرد: بیش از پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارهای استانی و ملی برای آبرسانی سیار بخش عشایر استان در سال جاری هزینه می شود.

خادم تصریح کرد: حضور فعال عشایر استان سمنان در نمایشگاه دستاوردهای روستایی و عشایر در محل دایمی نمایشگاه های تهران نشان از فعالیت‌های گسترده برای تولید و اشتغال در استان است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: گوشت دام سبک عشایر، گیاهان دارویی، مواد لبنی و صنایع دستی عشایر، در این نمایشگاه به منظور معرفی توانمندی های عشایر استان سمنان عرضه شد.

نمایشگاه معرفی دستاوردهای روستاها و عشایر کشور از ۲۴ تا ۲۷ مرداد در محل دایمی نمایشگاه تهران برگزار شد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا