نمایشگاه دائمی عکس خبری و جشن‌ مردمی از برنامه‌های خوب هفته خبرنگار


نمایشگاه دائمی عکس خبری و جشن‌ مردمی از برنامه‌های خوب  هفته خبرنگار

افتتاح نمایشگاه دائمی عکس در محل انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان فارس و جشن مردمی به مناسبت روز خبرنگار از مراسم موثر هفته خبرنگار امسال بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، اولین روز هفته خبرنگار امسال با افتتاح نمایشگاه دائمی عکس عکاسان خبری در محل ساختمان انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان فارس و با حضور «صابر سهرابی»، مدیر کل اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی و «حیدرعلی کامیاب»، مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس و جمعی از خبرنگاران و عکاسان خبری آغاز شد و در روزهای بعد با برگزاری جشن مردمی روز خبرنگار ادامه یافت.

«صابر سهرابی» با ابراز رضایت از ایجاد مکانی دائمی برای نمایش تصاویر خبری می‌گوید: این نمایشگاه از قابلیت تبدیل شدن به نگارخانه نیز برخوردار است.

مدیر کل اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی فارس ادامه می‌دهد: آمادگی همکاری برای تبدیل این مکان به نگارخانه در پی ارائه درخواست انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان فارس را داریم.

وی معتقد است: تبدیل این نمایشگاه به نگارخانه هم می‌تواند برای این انجمن درآمدزا باشد و هم به پاتوقی برای هنرمندان حوزه‌های مختلف تبدیل شود.

خبرنگاران ارتش جامعه

«حیدر علی کامیاب» نیز با اشاره به اهمیت ایجاد انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان فارس اظهار می‌کند: خوشحالیم که با ایجاد این انجمن صاحب یک خانه برای این صنف زحمتکش شده‌ایم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان می‌افزاید: لازم است تا با همکاری سازمان‌ها اماکن دیگر ویژه‌ای در شان خبرنگاران نیز ایجاد شود چرا که خبرنگاران ارتشی در اختیار جامعه و تاثیرگذارند که باید قدرشان را دانست.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی به موقع در حوادث و ارائه تفاسیر و گزارشات خوب خبرنگاران و عکاسان خبری عنوان می‌کند: از نمونه‌های این حضور موثر و به موقع می‌توان به حوادث اخیر آتش‌سوزی، سیل و ... اشاره کرد.

کامیاب، مطالبه‌گری اخیری که در سال‌های اخیر از زبان رسانه را بی‌نظیر می‌داند و می‌گوید: این حجم از مطالبه‌گری برای جامعه از زبان صنف خبرنگار بسیار تاثیرگذار و قابل تقدیر است.

وی ادامه می‌دهد: اداره کل ورزش و جوانان استان آمادگی دارد تا در زمینه ارائه تسهیلات در حوزه ورزشی، گردشگری و ... به خبرنگاران و عکاسان خبری خدمات در اختیار خود را ارائه کند.

این مقام مسئول، خبرنگاری را حرفه می‌داند و بیان می‌کند: خبرنگاری حرفه است اما به عنوان کسب درآمد ثابت و معین، شغل نیست و باید در این حوزه مدیران از خبرنگاران حمایت کنند و با حمایت مادی و معنوی از کنار رسانه گذر نکنند.

این نمایشگاه با حضور شماری از خبرنگاران و عکاسان خبری برگزار شد و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در مقابل در ورودی انجمن از شرکت‌کنندگان عکس گرفت تا فرصتی باشد که عکاسان خبری هم مقابل دوربین قرار بگیرند.

نزدیکی خبرنگاران و مردم

جشن‌ مردمی بزرگداشت هفته خبرنگار امسال برای دومین بار به همت انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس و با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و همراهی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در شیراز از 13 تا 15 مردادماه در محل تجمع پارک حاشیه‌ای بلوار چمران از 20 و 30 دقیقه تا 22 و 30 دقیقه با هدف تعامل مردم و خبرنگاران برگزار شد.

«محمود شبان سروستانی» با اشاره به هدف از برگزاری این جشن مردمی می‌گوید: این جشن با هدف گسترش ارتباط مردم با خبرنگاران و عکاسان خبری برای سال دوم برگزار می‌شود.

دبیر انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری فارس ادامه می‌دهد: رسانه‌ها از ظرفیتی برخوردار است که از توان بیان خواسته‌های به‌حق مردمی برخوردار است.

یک دنیا شادی و ارتباط خوب

یکی از برنامه‌های خوب این جشن شاد و مفرح، حضور دختران نوجوان شیرازی بود که با شیوایی تمام صحنه را در دست گرفتند و برنامه‌های مشاعره زیبایی برگزار کردند. در این برنامه با حضور هیات ورزش‌های همگانی شیراز نیز فرصت شرکت شرکت‌کنندگان در مسابقه دارت،‌تیر و کمان و ورزش مفرح «فیریزبی» بود.

الهام یک نوجوان ۱۴ ساله از شرکت این جشن مردمی ابراز خرسندی می‌کند و می‌گوید: پس از شرکت در اولین شب برنامه تصمیم گرفتم با دوستان و اقوام خود در ۲ شب بعد نیز شرکت کنیم و ۳ شب شاد و پرانرژی را تجربه کنیم.

یک مرد میانسال نیز که نوه‌اش را برای شرکت در این جشن مردمی آورده است نیز عنوان می‌کند: برگزاری این برنامه‌ها فرصتی سات که ضمن ایجاد یک محیط سالم تفریحی فرصت تعامل و برخورد نزدیک شهروندان با خبرنگاران را فراهم می‌کند.

متین ۲۲ ساله که به گفته خودش تا بحال یک خبرنگار را از نزدیک ندیه است، عنوان می‌کند: با صحبت کردن با چند خبرنگار از امکان درج مشکلات شهروندی در خبرگزاری‌های متعددی آشنا شدم که آن مطالبات از سوی خبرنگاران از مسئولان زیربط پیگیری میشود و این برایم بسیار جالب بود که مشکلات شهرمان برای خبرنگاران تا چه اندازه اهمیت دارد.

آغاز فعالیت انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس از سال 96 تا کنون با برگزاری برنامه‌های متنوعی برای این صنف در حوزه‌های مختلف برخوردار بوده است که گفتگو با چند شرکت‌کننده در رده سنی مختلف در مراسم جشن مردمی اخیر امسال گویای این واقعیت است.

گزارش:‌ مریم شمالیان

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج