دشمنان هم در مدح امیرمومنان(ع) سخن گفته‌اند/ غدیر را باید مثل عاشورا تکریم کنیم


دشمنان هم در مدح  امیرمومنان(ع) سخن گفته‌اند/ غدیر را باید مثل عاشورا تکریم کنیم

حجت‌الاسلام مشکوری با بیان‌اینکه حتی دشمنان امیرمومنان(ع) در مدح ایشان سخن گفته‌اند، گفت: حق ولایت امام علی(ع) آنقدر بزرگ و عظیم است که دشمن هم به آن اعتراف کرده و می‌کند. باید عید غدیر را همچون اربعین و عاشورا تکریم و تعظیم کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «مشکوری» به مناسبت دهه امامت و ولایت در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ همیشه وقتی در مناسبات اجتماعی برخی با برخی مخالف هستند و هیچ گاه دشمن در بیان مدح و تعریف انسان برنمی‌آید اما در عین ناباوری در روایات و تاریخ ما ثبت شده مواردی که دشمنان امیرمومنان امام علی(ع) در صدد تعریف ایشان برآمده اند.

این استاد حوزه علمیه افزود: زمانی که پیامبر اکرم(ص) پرچم اسلام را به دست گرفتند در این مسیر سختی و مرارت‌های فراوان کشدیدند اما دیده نشده که دشمنان در مقام مدح ایشان قرار بگیرند، زمانی دشمنان به تملق‌گویی و مدح پرداختند که اسلام پیروز و آنها ذلیل شده بودند.

حجت‌الاسلام مشکوری ادامه داد: گاهی دشمن در مقام دشمنی خود است اما همین دشمنان در مدح جایگاه امیرمومنان امام علی‌(ع) سخن گفتند که بسیار عجیب است، عمروعاص در راس حکومت مصر بود اما در مدح امیرمومنان امام علی(ع) شعر سروده است.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان کرد: درباره ولایت امیرمومنان امام علی(ع) دشمنان زیادی از جمله عمروعاص خود اعتراف کردند که جایگاه مولای متقیان(ع) غصب شده است.

وی با بیان اینکه علمای شیعه برای حفظ و نگهداری مکتب علوی زحمات زیادی کشیدند، تاکید کرد: یکی از این علما خواجه نصیرالدین طوسی است که زمان مغول‌های وحشی با نبوغ و استعداد خود توانست با آنها ارتباط برقرار کرده و نفر دوم حکومت مغول شود و از این طریق کتب شیعه را حفظ کند.

حجت‌الاسلام مشکوری اضافه کرد: حق ولایت امیرمومنان امام علی(ع) که امروز ما شیعیان مهمان سفره آن هستیم آنقدر بزرگ و عظیم است که دشمن هم بر آن اعتراف کرده و می‌کند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر لزوم تکریم و تعظیم غدیر همچون عاشورا و اربعین، ابراز کرد: نسل جدید امروز ما از این شکایت دارد که در دانشگاه‌ها، مساجد و کوچه‌ها درباره تکریم و تعظیم مجالس شادی اهل‌بیت(ع) کم‌کاری کرده ایم؛ حضرت رضا(ع) فرمودند: روز عید غدیر به فرزندان خود هدیه بدهید تا آنها بدانند امروز عید غدیر و روز شادی و خوشحالی شیعه و اهل‌بیت(ع) است.

وی در پایان با بیان اینکه حضرات معصومین(ع) فرمودند عیدالله اکبر روز غدیر خم را با تزیین منازل و اطعام دادن تکریم و تعظیم کنید، خاطرنشان کرد: امسال در تلاش باشیم که نسبت به سال‌های دیگر ولایت امیرمومنان امام علی(ع) را پررنگ‌تر تعظیم و تکریم کنیم محبت آن را در دل‌ها بکاریم که در دنیا و عقبی روسفید شویم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان