کشتار بی‌رحمانه سگ‌ها با تزریق سم و اسید! +فیلم‌ دلخراش


کشتار بی‌رحمانه سگ‌ها با تزریق سم و اسید! +فیلم‌ دلخراش

بار‌ها شاهد انتشار اخباری درباره کشتن سگ‌های بدون صاحب به فجیع‌ترین شکل ممکن در شهر‌های مختلف کشور بودیم، اما اینبار نوبت به شهرداری تهران رسیده است تا با ضعف نظارت خود برپیمانکار صحنه‌هایی تلخ و جانگداز از مرگ سگ‌ها را رقم زند تصاویری که انسانیت و شرافت آدمی را زیرسوال می‌برد.

کشتار بی‌رحمانه سگ‌ها با تزریق سم و اسید! +فیلم‌ دلخراش
مدتی پیش شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر شهرداری تهران برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب مناقصه‌ای برگزار می‌کند که نهایتا یک دامپزشک برنده این مناقصه شده و مدیریت مرکز ساماندهی سگ‌های مهدی آباد واقع در جاده تهران قم بعد از کهریزک را برعهده می‌گیرد.

ماموریت پیمانکار در این مناقصه عقیم‌سازی، واکسیناسیون و کنترل و نگهداری سگ‌های بدون صاحب بوده است، اما با ورود دامپزشک به مدیریت این پناهگاه همه چیز رنگ جنون می‌گیرد، سگ‌هایی که جمع‌آوری شده و به پناهگاه مهدی‌آباد می‌روند، سهم‌شان می‌شود گرسنگی، شکنجه و فرو رفتن مستقیم سرنگ‌های بزرگ اسید و سم در قلب‌های کوچک‌شان.

سگ‌ها در بدترین شرایط ممکن نگهداری می‌شده‌اند، در این مدت هفته‌ای یک بار دوستداران حیوانات به محوطه ورود کرده و به این حیوانات غذا می‌دادند تا اینکه از مدتی پیش پیمانکار از این اقدام ممانعت به عمل می‌آورد و آنقدر طول نمی‌کشد که خبر کشتار بی‌رحمانه سگ‌هایی که به امانت دست پیمانکار سپرده شده‌اند به حامیان حیوانات می‌رسد.



کشتار سگ‌ها در فقدان نظارت از سوی شهرداری


از سوی دیگر شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر که در خصوص کنترل حیوانات شهری دستگاه نظارت عالیه بوده و برگزار کننده این مناقصه است به رغم وظیفه خود درباره ارزیابی عملکرد پیمانکاران در امر کنترل حیوانات شهری و نظارت عالیه بر حسن اجرا و کنترل کیفی امر کنترل حیوانات شهری، این مهم را به فراموشی سپرده و به وظیفه خود در راستای نظارت بر رفتار پیمانکارعمل نمی‌کند، چنانکه در این پناهگاه بر خلاف قوانین خبری از نصب دوربین نیست و به نظر نمی‌رسد که پیمانکار حتی گزارشی نیز در این زمینه به شهرداری تهران ارائه دهد که اگر گزارش و نظارتی بود هرگز چنین جنایتی در حق این مخلوقات بی‌پناه رخ نمی‌داد.

براساس مقررات این شرکت سگ‌ها پس از ورود به مرکز نقاهتگاه، به محل قرنطینه منتقل و مقدمات فرایند دامپزشکی از قبیل: معاینات ابتدایی، تفکیک سگ‌های سالم از بیمار از سوی دامپزشک مستقر در مرکز صورت می‌پذیرد، پس از تفکیک و غربالگری، سگ‌های بیمار «مرگ باترحم» شده و به مرکز دفن بهداشتی ارسال می‌شوند و سگ‌های سالم پس از شستشو به سالن‌های نگهداری منتقل شده و از سوی دامپزشک فرایند جراحی، عقیم سازی، واکسیناسیون، انگل تراپی، میکروچیپ گذاری و... انجام می‌شود.

مرگ با ترحم سگ‌های بیمار واژه غریبی است برای آنچه در این پناهگاه ناامن سگ‌های بی‌پناه می‌گذرد، براساس آنچه در فیلم مشخص است سگ‌ها با وحشیانه‌ترین حالت ممکن کشته شده و سرنگی پر از اسید و سم به قلب‌هایشان تزریق می‌شود تا از داخل بسوزند و با ناله‌های جگرخراش جان دهند، تعداد سگ‌هایی که به این شیوه کشته می‌شوند آنقدر زیاد است که نمی‌توان گفت: همه آن‌ها بیمار هستند که اگر باشند هم این شیوه کشتار با مرگ با ترحم فاصله‌ای زیاد دارد براساس این فیلم حتی توله‌های شیرخوار نیز با بی‌رحمی کشته می‌شوند. به نظر می‌رسد کشتن حیوانات با اسید و سم بسیار ارزان‌تر از صرف هزینه برای غذا، دارو، واکسیناسیون و عقیم‌سازی آنهاست آنهم در شرایطی که پیمانکار برای پناهگاه نیز هزینه‌ای نکرده و این مرکز حاضر و آماده در اختیار او قرار گرفته است.

یک منبع آگاه گفته پیمانکار این پروژه پیش‌تر هم درمناقصه‌ای مشابه برنده و مرتکب تخلف شده است حال آنکه شهرداری بار دیگر کار را به دلیل ارائه قیمت پایین از سوی وی -که دلایل آن نیز کاملا مشخص است- واگذار کرده است.

شهرداری عنوان کرده بود که سگ‌های بدون صاحب پس از پلاک‌کوبی در نقاهتگاه و با تایید دامپزشکان در اختیار افرادی که نیاز به سگ نگهبان داشته باشند قرار داده می‌شوند. این در حالی است که سگ‌ها توسط این پیمانکار به قتل می‌رسند و اگر هر چه سریع‌ترر به کار این پیمانکار رسیدگی نشود قطعا حیوانات بیشتری زجر خواهند کشید و قلب شهروندان بیش از پیش به درد خواهد آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس