به گزارش افکارنیوز،

سید ناصر موسوی لارگانی ، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در نطق اضطراری دیروز یکشنبه با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند که هر کس علی (ع) را دوست بدارد، خداوند سختی‌های مرگ را بر او آسان می‌دارد؛ براستی که تنها راه نجات کشور از شرایط فعلی قرار گرفتن در مسیر غدیر است و فتنه خواص در صدر اسلام، استمرار غدیر را به عاشورا ختم کرد.

اخبار سیاسی- او با بیان اینکه طبق فرموده قرآن کریم ، قوم حضرت موسی (ع) و هارون پس از چهل روز از غیبت حضرت موسی (ع) از دین خدا روی‌گردان شدند، اظهار کرد: ملت ایران پس از گذشت چهل سال از قیامش با وجود همه کمبودها، خیانت‌ها نه تنها نایستاده بلکه پیشرفت نیز کرده است و سامری‌ها نتوانستند جلوی این ملت را بگیرند.

موسوی لارگانی تأکید کرد: دشمن از الگو شدن ایران در جهان واهمه دارد و هم زمان با فشار اقتصادی شدید بر ملت، درخواست مذاکره می‌دهد؛ آن‌ها با این ترفند می‌خواهند تا تعهدات جدید را به کشور تحمیل کنند؛ جالب آنکه رئیس جمهور هم مدعی می‌شود با تداوم برجام می‌توانیم سلاح خرید و فروش کنیم.

نماینده مردم فلاورجان خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا بر طبل نفاق کوبیده و علناً دروغ می‌گویید؛ کاش لباس روحانیت نداشتید تا حداقل اقدامات غلط شما و دولتتان، مردم را به دین و متدین‌ها بدبین نمی‌کرد. شما به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران باید زیرک و هوشیار باشید.

او ادامه داد: زمانی که دشمنان نتوانند با زور و سلطه به اهدافشان دست یابند، با فریب و خدعه جلو می‌آیند؛ در حالیکه دشمن بار‌ها تزویر و دروغگویی خود را ثابت کرده، اکنون ادعای گفتگو می‌کند. این یک فریب به شمار می‌رود و به قول رئیس جمهور فرانسه یک ژست کوچک برای پشت میز آوردن ایران است.

موسوی لارگانی در ادامه به آقای واعظی خطاب کرد: شما که نفر اول دولت در انتصابات هستید و شاهد برکناری برخی محصولات کارخانه مدیرسازی شما هستیم، جدیداً افاضاتی در باره رفراندوم گفته‌اید؛ با توجه به وضعیت مطلوب اقتصادی کشور و گرانی و تورم، اگر مایلید توانایی دولت شما را در رفع دغدغه‌های اصلی مردم به رفراندوم بگذاریم.

او افزود: بهتر نیست در یک همه پرسی از مردم بپرسیم که با توجه به مشکلات فراوان اقتصادی، آیا موافق ادامه کار دولت فعلی هستند یا خیر؟ البته تأکید دارم که دولت خسته روحانی همچون سایر دولت‌های برآمده از رأی مردم به ادامه کار تا پایان دوره قانونی خودش ادامه دهد و وضعیت فعلی را که حاصل عملکرد دولت خودش است، بهبود بخشد؛ اما انتظار نداریم که با الفاظ بازی کنند و به مردم گرای نادرست دهند.

موسوی لارگانی با تأکید بر اینکه در کشور شاهد نوعی ولنگاری فرهنگی در مدیریت‌ها هستیم، گفت: افرادی برای تصاحب پست و مشاغل بیش از آنکه به فکر ارتقای دانش و خلاقیت خود باشند، در پی تزریق پول و ارتباط‌گیری با افراد و نهاد‌ها هستند؛ این موضوع شایسته نظام اسلامی نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: برای وزرایی که از بیرون برایشان تصمیم می‌گیرند متأسفم؛ شعار جوانگرایی و شفافیت را به خوبی در رسانه‌ها می‌دهند، اما در عمل شاهد جوانزدایی و فرار از شفافیت هستیم که آخرین مورد هم برکناری تأسف‌بار رئیس صندوق بازنشستگی کشوری با دستور رئیس جمهور و انتصاب فردی مسن و بازنشسته برخلاف قانون است.

او افزود: گناه افرادی مانند میعاد صالحی چیست که به دنبال شفافیت و حفظ حقوق بیت‌المال بودند؟ چرا آقای وزیر کار تحت فشار نهاد ریاست جمهور تصمیم می‌گیرد؟ آیا امثال این افراد، شایسته وزرات در نظام هستند؟ شیوع پدیده‌هایی مانند سالار آقاخانی و احمد عراقچی در کشور نتیجه مدیریت سفارشی و رانت‌پرور است. بر طبق کدام اصل اقتصادی یک جوان بیست ساله می‌تواند ۱۶۰ میلیون دلار ارز بانک مرکزی را بگیرد و از کشور خارج کند؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آقای سیف بعد از این همه تخلف به جای دادگاهی شدن مشاور ارشد رئیس جمهور می‌شود، و باید به حال این روش مدیریت گریست. اقدامات نادرست آقای رحمانی، صنعت کشور را به قهقرا برده و رکود صنایع را جایگزین رونق تولید کرده است. بار‌ها رانت‌های اقتصادی صنایع و شرکت‌های تحت نظارت ایمیدرو را به آقای رحمانی خبر دادم، ولی متأسفانه گوش شنوایی وجود ندارد.

موسوی لارگانی ادامه داد: شرکت‌های فولادی و صندوق بازنشستگی کشوری نهاد‌های سرمایه‌دار هستند و باید مدیران خودی را در رأسش قرار دهند تا بتوانند برای حیف و میل و هزینه‌های انتخاباتی دولت صرف کنند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: افزایش چند برابری بهای مسکن، مستأجران را مستأصل کرده است، به طوری که تعدادی از آن‌ها راه ادامه زندگیشان را در چادرنشینی می‌دانند.

نماینده مردم فلاورجان خطاب به نمایندان دیگر خانه ملت گفت: چندین ماه از استعفای نمایندگان استان اصفهان می‌گذرد و استعفای آن‌ها فرمایشی نبوده است؛ آب آشامیدنی استان اصفهان با مشکل جدی روبروست. بارگذاری بر زاینده رود خلاف قانون و شرع است؛ در حالیکه طبق مصوبه ۹ ماده‌ای شورای آب، بارگذاری ممنوع است، این بارگذاری‌های جدید بر اساس چه قانونی صورت گرفته است؟ از وزیر نیرو درخواست می‌کنم برای آخرین بار جلوی این تخلفات را در بارگذاری بر روی زاینده رود بگیرد.