به گزارش افکارنیوز،

علی اژدرکش رئیس اتحادیه کفش ماشینی درباره آخرین وضع تولیدات کفش‌های ماشینی در کشور، اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و تقاضای بالای خانوارها برای خرید کفش، کمبودی در کفش‌های ماشینی نداریم.

اخبار اقتصادی- رئیس اتحادیه کفش ماشینی با بیان اینکه میزان تولیدات کفش ماشینی، جوابگوی سقف مصرفی در بازار بوده و سرانه مصرف به میانگین دنیا رسیده است، افزود: طبق بررسی های صورت گرفته در بازار کشور، می توان تخمین زد که سالیانه میزان ۲۰۰ میلیون جفت کفش در سراسر کشور تولید و عرضه می‌شود.

اژدرکش تصریح کرد: با توجه به اینکه جامعه به دنبال محصولات با کیفیت است، نباید بر کالاهای بی کیفیت سرمایه گذاری کرد؛ متاسفانه همه محصولاتی که در بازار تولید می‌شوند، توان رقابت با کشور‌های خارجی را ندارد.

رئیس اتحادیه کفش ماشینی با اشاره به اینکه کفش‌های ماشینی به کشور‌هایی همچون عراق، افغانستان، آسیای میانه که بزرگترین مشتریان بازار ما هستند صادر می‌شود، افزود: به تازگی این محصول به صورت پراگنده به کشور روسیه نیز صادر می شود.

اژدرکش در پاسخ به این پرسش که آیا ممنوعیت واردات به معنای تولید محصول رقابت‌پذیر است یا خیر؟ گفت: هم اکنون در شرایط عادی اقتصادی قرار نداریم چرا که تحریم‌ها توانسته بر این امر تاثیر گذار باشد اما تولیدات داخلی نیز با رشد قابل توجهی در کیفیت و کمیت همراه بوده است، از طرفی هم ذخایر ارزی کشور در اولویت قرار دارند و باید مدیریت شوند؛ در نتیجه کشور و مسئولان امر در پی کنترل واردات و همچنین تحقق شعار سال هستند بنابراین از واردات کالاهای مشابه داخل امتناع کرده و به سمت تولیدات داخلی گرایش پیدا می کنند.