ارتش سوریه به دروازه شهر خان شیخون رسیدند


ارتش سوریه به دروازه شهر خان شیخون رسیدند

تهران – ایرنا – منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند که نیروهای ارتش سوریه با ادامه پیشروی خود در جنوب ادلب به فاصله یک کیلومتری شهر خان شیخون رسیدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش سوریه و گروه های تروریستی در اطراف شهر خان شیخون گزارش شده و نیروهای ارتش به فاصله یک کیلومتری غرب شهر خان شیخون رسیدند.

رامی عبدالرحمن مدیر گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه گفت:درگیری های شدید نیز در شرق شهر خان یونس در جریان است.

در همین حال شبکه خبری المیادین گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه در شمال شهر خان یونس به فاصله 500 متری اتوبان بین المللی حلب – دمشق رسیدند.

بنابراین گزارش، نیروهای سوری همچنین خط کمک رسانی تروریست ها به خان شیخون را قطع کردند.

نیروهای ارتش سوریه پیش تر نیز از محور جنوبی استان "ادلب" به سمت شهرک "مدایا" حرکت کرده و موفق شدند مزارع و بلندی‌های اطراف خان شیخون را آزاد کنند و به این ترتیب تروریست‌ها را در این منطقه بسیار مهم به محاصره در آوردند.

تسلط ارتش سوریه بر خان شیخون به معنی تسلط کامل بر منطقه‌ای به وسعت صدها کیلومتر مربع از ریف شمالی حماه و منطقه ای معروف به "مثلث مرگ" است که یک ضلع آن یعنی کفرزیتا آزاد شده است و نیروهای ارتش در تلاش برای تسلط بر دو ضلع دیگر این مثلث یعنی شهرک های "الزکاة" و "اللطامنة" هستند.

این تحولات در حالی است که نیروهای ارتش سوریه از سه ماه پیش عملیات جنوب استان ادلب و شمال استان حماه را که دروازه ورود به عملیات وسیع آزادسازی ادلب است، کلید زدند اما دو مرحله اعلام آتش‌بس با کارشکنی تروریست‌های جبهة النصره روبه رو شد و این بار مرحله جدید عملیات نیروهای ارتش سوریه در محور جنوبی ادلب با سرعت و به هدف پاکسازی کامل این استان از تروریست ها آغاز شد.

خان شیخون، حلقه ارتباطی محورهای شرقی، غربی و شمالی ادلب است و آزاد سازی آن به مثابه گام نخست بازگشایی مسیر حلب به عنوان پایتخت اقتصادی سوریه به دمشق پایتخت سیاسی این کشور است.

اهمیت نظامی خان شیخون نیز در این است که کنترل آن به ارتش سوریه این امکان را می دهد که به راحتی به سمت شمال یعنی "معرة النعمان" حرکت کند؛ منطقه ای که به دلیل اینکه حلقه ارتباط مسیرهای بین‌المللی سوریه به سمت شمال، جنوب، شرق و غرب است، به نوبه خود حائز اهمیت زیادی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید