بهانه تراشی برای تأمین بودجه مالی دانشگاه‌های غیرانتفاعی/ با دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد به مساوات برخورد نمی‌شود


بهانه تراشی برای تأمین بودجه مالی دانشگاه‌های غیرانتفاعی/ با دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد به مساوات برخورد نمی‌شود

رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: در تأمین کمک‌های مالی با دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های غیرانتفاعی به مساوات برخورد نمی‌شود.

بهانه تراشی برای تأمین بودجه مالی دانشگاه‌های غیرانتفاعی/ با دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد به مساوات برخورد نمی‌شودعلی آهون‌منش، رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ادغام موسسات غیرانتفاعی اظهار کرد: با توجه به کاهش تقاضا برای ورود به دانشگاه‌های غیرانتفاعی، یکی از بهترین راهکار‌ها که خود موسسات هم نسبت به آن علاقه نشان می‌دهند، ادغام است.

آهون‌منش ادامه داد: هنوز هیچ یک از این دانشگاه‌ها نسبت به ادغام، اقدام نکردند؛ تنها ۴ موسسه در خراسان رضوی برای اعلام آمادگی کرده‌اند، اما مشروط بر آنکه بعد از ادغام به دانشگاه تبدیل شوند. چند موسسه در اصفهان هم شرایط مشابه دارند و منتظر نتیجه اقدامات موسسات خراسان هستند.

رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی درباره علت کاهش استقبال از دانشگاه غیرانتفاعی و افزایش گرایش به دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشگاه غیرانتفاعی نسبت به دانشگاه آزاد، کمی ناشناخته مانده است؛ در حالیکه موسسین دانشگاه آزاد از افراد برجسته کشور هستند و ۳۰ سال فعالیت این دانشگاه موجب شده است که اعتماد بیشتری نسبت به آن وجود داشته باشد.

او با اشاره به حمایت نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و غیره از دانشگاه آزاد گفت: اعضای هیئت موسسه دانشگاه‌های غیرانتفاعی، اعتباری برابر با موسسین دانشگاه آزاد ندارند و هیچ کدام در آن سطح شناخته شده نیستند؛ همین امر موجب تشدید نبود شناخت کافی از دانشگاه غیرانتفاعی می‌شود.
به گفته آهون‌منش، عدم شناخت کافی از دانشگاه‌های غیر انتفاعی ضریب اعتماد خانواده‌ها را از این دانشگاه کاهش می‌دهد.
بیشتر بخوانید: سهمیه بسیج چه تاثیری در انتخاب رشته کنکوری‌ها دارد؟
آهون‌منش درباره اقدامات انجام شده برای بر طرف کردن نقاط ضعف و کاستی‌های موسسات غیرانتفاعی تصریح کرد: برطرف کردن نقاط ضعف موسسات غیرانتفاعی و تجهیز شدن آنها به امکاناتی مثل کارگاه، ساختمان و غیره نیازمند حمایت مالی است؛ نمایندگان محترم مجلس به راحتی امکانات و کمک‌های لازم را در اختیار دانشگاه آزاد قرار می‌دهند و به واسطه همین کمک‌ها این دانشگاه موفق به رشد و کسب جایگاه مناسبی شده است، اما زمانی که از طرف دانشگاه‌های غیرانتفاعی تقاضای کمک می‌کنیم، بهانه بخش خصوصی را می‌آورند؛ متأسفانه با این دو دانشگاه به مساوات برخورد نمی‌شود.

رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: امروزه شرایطی به وجود آمده است که تنها ۱۵ درصد از دانشجویان به صورت با آزمون وارد دانشگاه می‌شوند و ۸۵ درصد مابقی تنها با سوابق تحصیلی وارد دانشگاه می‌شوند. البته به دانشجویان جذب شده به دانشگاه غیرانتفاعی این اطمینان را نمی‌دهیم که مطابق وعده‌های تعیین شده، مدرکی از طرف وزارت علوم بله آنها داده خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !