تشریح اهداف ظریف در سفر به 3 کشور اروپایی + فیلم


تشریح اهداف ظریف در سفر به 3 کشور اروپایی + فیلم

وزیر امور خارجه کشورمان کشورمان در بدو ورود به فنلاند درباره اهداف سفرش به سه کشور اروپایی توضیح داد.

وزیر امور خارجه کشورمان کشورمان در بدو ورود به فنلاند درباره اهداف سفرش به سه کشور اروپایی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد ظریف در بدو ورود به کشور فلاند گفت: ارتباطات ما با اروپا ارتباطات مهمی است. مخصوصا این که اتحادیه اروپا تعهداتی درباره در چارچوب برجام دارد و باید این تعهدات را اجرا کند. لازم است در این زمینه صحبت شود.

وی افزود: همینطور بحث درباره مسائل منطقه‌ای را داریم کشورهای فنلاند. سوئد و نروژ در مسائل منطقه‌ای ما فعال هستند، سوئد مسئولیت اولین نشست یمن را برعهده داشت، نروژ به دنبال برگزاری یک اجلاس درباره افغانستان است.

ظریف یادآورشد: ضرورت دارد در مسائل منطقه‌ای هم با این کشورها گفت‌وگو شود. فنلاند از گذشته طرحی برای گفت‌وگو در منطقه خلیج فارس داشت که تقریبا مشابه طرحی است که ما مطرح کردیم.

وی یادآور شد: چند سال پیش من به هلسینکی آمدم و طرح تشکیل مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌ای در خلیج فارس را مطرح کردم و فنلاندی‌ها همیشه به این موضوعات علاقه داشتند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: همیشه شرایط منطقه ما ویژه است و لازم است در این زمینه ما مشورت‌های گسترده‌ای داشته باشیم امروز کویت بودیم الان سفر به فنلاند و سوئد و نروژ را داریم و در مرحله بعدی سفرهای آسیایی را خواهیم داشت. با توجه به وضعیت ویژه‌ای که الان وجود دارد لازم است در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد این هماهنگی‌ها انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب