فاز نخست کارخانه فولاد خوسف تا پایان امسال افتتاح می‌شود


فاز نخست کارخانه فولاد خوسف تا پایان امسال افتتاح می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: فاز نخست کارخانه فولاد خوسف و کارخانه چدن تا پایان امسال افتتاح و از این طریق برای یک هزار نفر از نیروهای بومی شهرستان شغل ایجاد می‌شود.

محمدصاق معتمدیان عصر یکشنبه در دومین روز سفر به خوسف در جمع مردم این شهرستان افزود: کارخانه چدن خوسف یکی از مهمترین پروژه‌های صنعتی این شهرستان است که بیش از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما یک سال است که متوقف شده است.

وی بیان کرد: تکمیل بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف تا پایان سال ۹۹ از دیگر موضوعاتی است که به جد در دستور کار قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین سه طرح ورزشی مانند استخر سرپوشیده، سالن چند منظوره و زمین چمن خوسف تا پایان هفته دولت سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: زمین چمن مصنوعی خوسف تا پایان امسال و گود زورخانه شهرستان نیز تا پایان هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

معتمدیان تکمیل مجتمع فرهنگی هنری استاد ناقوس خوسف را از دیگر مصوبات سفر به این شهرستان اعلام کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تا پایان امسال این مجتمع را راه‌اندازی کند.

وی عنوان کرد: علیرغم کمک‌های دولت به منطقه استراتژیک خراسان جنوبی که به کانون ناامنی‌ کشور افغانستان نزدیک است، با گذشت ۱۴ سال از زمان تاسیس استان اما هنوز استان از جمله شهرستان خوسف از عقب افتادگی‌های جدی در حوزه آب و راه برخوردار است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: تغییر شرایط اقلیمی، کاهش نزولات آسمانی و افزایش دما در کم‌آبی تاثیرگذار بوده است لذا یکی از اهداف تیم مدیریتی استانداری در سفرهای شهرستانی، توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است.

وی تاکید کرد: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی در بخش‌های مختلف است از طرفی به لحاظ استفاده از ظرفیت‌ها محروم و کم برخوردار است.

معتمدیان گفت: در بخش‌های کشاورزی، معادن، سنگ‌های قیمتی و دام به ویژه شتر ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد که مصوبات شهرستانی زمینه ساز توسعه این بخش‌ها خواهد بود.

وی افزود: خوسف شهرستانی تاریخی و با سبقه فرهنگی طولانی است لذا تهیه سند توسعه این شهرستان‌ باید با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی و با استفاده از توان نخبگان و بزرگان شهرستان تهیه شود.

امام جمعه خوسف هم گفت: در حال حاضر ۶۰ واحد مسکونی مهر «شهید مطهری» شهرستان در حد اسکلت باقی مانده و چند واحد دیگر از تعاونی‌های مسکن مهر هنوز بلاتکلیف است که باید تعیین تکلیف شود.

حجت الاسلام حامد شاه‌بیکی افزود: فضاهای مذهبی شهرستان شایسته این شهر نیست و حصارکشی مصلای خوسف و فضاهای مذهبی برای برگزاری جلسات باید توسعه یابد.

وی یکی از اولویت‌های مهم گردشگری خوسف را آرامگاه ابن حسام خوسفی بیان و اظهار داشت: باید به حوزه گردشگری شهرستان توجه ویژه تری شود.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق