500 میلیون ریال به تجهیز کلاس‌های درس تربیت بدنی استاندارد اختصاص می یابد


500 میلیون ریال به تجهیز کلاس‌های درس تربیت بدنی استاندارد اختصاص می یابد

شهرکرد- ایرنا- معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از اختصاص 500 میلیون ریال اعتبار برای تجهیز کلاس های درس تربیت بدنی استاندارد در مدارس ابتدایی دور اول خبر داد.

مهرزاد حمیدی عصر روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال بختیاری با اشاره به اهمیت تجهیز یک کلاس یا فضای استاندارد کوچک برای ورزش دانش اموزان کلاس های اوبل تا سوم ابتدایی در سطح مدارس کشور افزود: دانش‌آموز دختر دوره ابتدایی باید بتواند در یک فضای محرم‌سازی شده، فعالیت‌های ورزشی ژیمناستیک را با لباس مخصوص و شرایط خاص آن انجام دهد.

به گفته وی ، در سطح کشور برای هر تعداد مدرسه ابتدایی که قابلیت تبدیل شدن به یک فضای ورزشی استاندارد را داشته باشد، اعتبار لازم از سوی وزارتخانه اختصاص داده می شود.

وی افزود: برای ایجاد حرکت و انجام ورزش در مدارس به سالن‌های چند صدمتری نیاز نیست و همین که دانش‌آموز در یک محیط امن امکان فعالیت داشته باشد، کافی است.

حمیدی اظهار داشت: تجهیز کلاس و فضاهای مازاد در مدارس در قالب سالن‌های ورزشی کوچک با مساحتی حدود ۲۰۰ متر نیز به عنوان کلاس درس تربیت بدنی، در فضای مدارس برای رفع این نیاز کافی است.
وی گفت: : امروز در مدارس کشورهای پیشرفته دنیا در کنار تعلیم و تربیت هر روز دانش آموزان ورزش انجام می دهند که این موضوع در مدارس ایران نیز نیاز به فرهنگ سازی و ترویج دارد.

به گفته وی ، در ایران در حوزه تعلیم و تربیت فقط هر روز دانش آموزان درس می خواند و فراگیری مهارت‌های اجتماعی، شغلی و روان شناسی کنار گذاشته شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تعلیم و تربیت متوازن و تمام ساحتی اشاره شده است که دانش آموزان در همه ابعاد اموزش فرا بگیرند.

حمیدی با اشاره به فقر حرکتی در دوران کودکی و نوجوانی اشاره کردو افزود: کشور ما به سمت سونامی بیماری های غیرواگیردار در حرکت است که می توان با توسعه فعالیت‌های ورزشی در دوران کودکی بسیاری از این مشکلات را رفع کرد.

وی تصریح کرد، در سال تحصیلی جاری علاوه بر اجرای طرح مدرسه میزبان ، فعال ساختن انجمن های ورزشی در رشته ای مختلف نیز در دست اجراست.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اهمیت موضوع تربیت بدنی و همچنین تربیت اجتماعی در بین دانش آموزان افزود: برگزاری مسابقات و جشنواره های مختلف ورزشی و فرهنگی در سطح کشور علاوه بر ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین دانش آموزان زمینه ایجاد رقابت سالم و رفاقت و تبدیل تبادل فرهنگ را بین قوم ها و فرهنگ های مختلف را فراهم می سازد.

اقبال عباسی افزود: باید از ظرفیت حضور دانش آموزان و خانواده آنها در استان برای معرفی جاذبه های فرهنگی و توریستی استان استفاده کرد.

به گفته وی، برگزاری این مسابقات یک ظرفیت بسیار عالی برای معرفی استان است که باید از تمام توان سخت افزاری و نرم افزای استاندارد برای میزبانی از افراد شرکت کننده استفاده کرد.

عباسی با اشاره به اینکه توسعه نیروی انسانی یکی از مهمترین های عوامل در توسعه همه جانبه کشور است، افزود: تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش انجام می شود که باید به نظام تعلیم و تربیت بیش از پیش توجه شود.

وی با تاکید بر کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین مشکلات آموزش و پروش افزود: باید نقل و انتقالات و همچنین طرح های تجمیع کلاس های درس در مناطق مختلف بدون تبعیض و با رعایت عدالت اموزشی اجرا شود.

عباسی افزود: برای سال تحصیلی جدید ۵۰۸ نیروی انسانی جدید به بدنه آموزش و پرورش استان افزوده می شود که ۱۸۸ نفرار این تعداد از طریق آزمون استخدامی و ۳۲۰ نفر از طریق جذب در دانشگاه فرهنگیان هستند.

به گزارش ایرنا ، معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش به منظور شرکت در سی امین دوره مسابقات قهرمانی ورزش دانش اموزان دختر سراسر کشور به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

سی امین دوره مسابقات وذزشی قهرمانی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول سراسر کشور از ۲۶ تا ۳۰ مردادماه در شهرکرد در سه رشته شنا، دو و میدانی و ژیمناستیک در حال اجراست.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...