جنگ یمن روزانه 200 میلیون دلار برای عربستان هزینه دارد


جنگ یمن روزانه 200 میلیون دلار برای عربستان هزینه دارد

تهران- ایرنا- یک اندیشکده آمریکایی روز یکشنبه نوشت: چهار سال عربستان در جنگ یمن گرفتار شده و این کشور روزانه برای استخدام مزدوران و تسلیحات نظامی 200 میلیون دلار هزینه کرده است.

به گزارش اندیشکده آمریکن سینکر (American Thinker)، عربستان در اواسط جولای سال ۲۰۱۵ ائتلاف عربی را برای حمله به یمن آغاز کرد و با گذشت چهار سال از این جنگ در حالی در این جنگ فرسایشی گرفتار شده است که تا کنون ۳۹ هزار و ۷۰۰ عملیات صورت گرفته و ۹۱ هزار و ۶۰۰ تن در این حملات کشته شده اند.

به رغم عقب نشینی های عربستان از جنگ یمن و کاهش عملیات نظامی، اما در سال جاری ۲۰۱۹ نیز ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر در چهار هزار و ۹۰۰ عملیات کشته شده اند.

به گزارش اندیشکده آمریکایی، در جنگ چهار ساله عربستان در جنگ یمن تنها نبوده است و در تمام این مدت تسلیحات کشورهای غربی سعودی ها را در این جنگ همراهی کرده است.

برای مثال پایگاه های هوایی عربستان در حالی بیشتر نقاط یمن را بمباران کرده اند که تا کنون ناوگان هوایی این کشور بارها در حملات خود از جنگنده های اف ۱۵ و هلی کوپترهای آپاچی آمریکا و جنگنده تایفون ۲۰۰۰ و جنگنده های تورنادو انگلیس استفاده کرده است.

در کنار آمریکا و انگلیس، تانک های AMX-۳۰ فرانسه و ناوهای آلمان نیز به حملات عربستان در جنگ یمن مشارکت داشته اند.

عربستان در کنار استفاده از آخرین تسلیحات کشورهای غربی، در جنگ یمن برای پیشبرد اهداف نظامی خود با هزینه کردن میلیون ها دلار بسیاری از نیروهای مزدور خارجی از کشورهای امارات، سنگال، سودان، مراکش و قطر استخدام کرد.

در کنار مشارکت سربازان مزدور، هزاران نیروی نظامی نیروهای کلاه سبز آمریکایی و نیروهای ویژه دریایی چترباز فرانسوی نیز به صورت محرمانه به خدمت گرفته شده‌اند.

به گزارش اندیشکه آمریکایی، عربستان با استفاده از تمام این تسلیحات غربی و سربازان مزدور اما همچنان در مقابل کمتر از ۲۰۰ هزار نیروی حوثی گرفتار شده و حوثی ها به تازگی نیز توانسته اند با حملات موشکی خود برخی از مهمترین نقاط حساس عربستان را مورد هدف قرار داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد