چشم اندازهای جهانی


چشم اندازهای جهانی

دسته: جامعه شناسیاین مجموعه متشکل از پنج سخنرانی آنتونی گیدنز، جامعه شناس شهیر انگلیسی است که در مدرسه اقتصادی و علوم سیاسی لند...

این مجموعه متشکل از پنج سخنرانی آنتونی گیدنز، جامعه شناس شهیر انگلیسی است که در مدرسه اقتصادی و علوم سیاسی لندن ایراد شده اند. چشم انداز: نظم جهانی، دولت-ملت، نابرابری جهانی، خانواده و دموکراسی عناوین این سخنرانی ها را تشکیل می دهند. شیرازه این سخنرانی ها را می توان بحث جهانی شدن و نظریه جهان رها شده ی وی دانست. مترجم نیز مقدمه مفصل این ترجمه را به معرفی اجمالی و ساده و نسبتا جامع آرا و آثار گیدنز اختصاص داده است که با توجه به فقدان چنین معرفی جامعی از گیدنز در منابع فارسی می تواند برای علاقمندان به آراء این جامعه شناس برجسته معاصر راهنمای مناسبی باشد.
به نوشته روزنامه گاردین امروزه به هیچ جامعه شناسی به اندازه گیدنز ارجاع داده نمی شود و همین نکته در بیان اهمیت و تاثیر او کفایت می کند. گیدنز یکی از متفکرانی بود که از اواسط دهه هشتاد به بحث جهانی شدن پرداخت و این مجموعه جدیدترین تولیدات او در این زمینه است. مدت کوتاه هر سخنرانی ایجاز خاصی را به همراه داشته و به زبان ساده و روان سخنرانی ها امکان استفاده از آن برای طیف وسیعی از مخاطبان فراهم آورده است. خواندن این کتاب علاوه بر علاقمندان و دانشجویان علوم اجتماعی و سیاسی، برای مخاطب عام نیز مفید است و به درکی بهتر و مملوس تر از پدیده جهانی شدن کمک می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا