مشوق‌های حمایتی شهرک‌های صنعتی از سرمایه گذاران اعلام شد


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در پنج حوزه مشوق‌های حمایتی شهرک‌های صنعتی از سرمایه‌گذاران اعلام می‌شود تا در سال رونق تولید فضای حمایتی از اشتغال و تولید فراهم آید.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمد اهلی در جلسه تسهیل‌گری سرمایه‌گذاری در اردبیل اظهار کرد: این مشوق‌های اعطایی شامل واگذاری زمین، بخشودگی مالیات، تشویق‌ها در حوزه بهره‌برداری، اعطای عرصه‌های بزرگ سرمایه‌گذاران و همچنین مشوق‌های حوزه ایثارگران و نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی خاطرنشان کرد: دولت ۵۰ درصد تخفیف در واگذاری زمین در مناطق محروم و کمترتوسعه یافته اعمال می‌کند؛ به طوری که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی گرمی، کوثر، روح‌کندی و رضی با اعمال این تخفیف‌ها از ابتدای امسال تاکنون در قالب ۱۰ قرارداد با تخفیف اعمال شده بیش از یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون تومان تشویق سرمایه‌گذاران انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در حوزه مشوق بهره‌برداری پیش از موعد ۱۰ درصد شامل صاحبان صنایعی است که قبل از موعد بهره‌برداری را انجام دهند که در این زمینه نیز ما سعی کردیم تا قوانین و مقررات حمایتی را اعمال کنیم.

اهلی به اعطای عرصه‌های بزرگ برای واحدهای صنعتی اشاره کرد و افزود: در این واگذاری‌ها سعی شده است تا ۱۰ درصد تشویق تخصیص زمین برای صاحبان واحدهای صنعتی بزرگ اعمال شود که تاکنون در استان اردبیل یک سرمایه‌گذار از این مشوق استفاده کرده و بیش از ۲۰۷ میلیارد ریال بهره‌مند از این مشوق‌ها شده است.

وی همچنین به بخشودگی جرایم با پرداخت نقدی بدهی‌ها و ارقام نقدی سرمایه‌گذاران به شرکت شهرک‌های صنعتی اشاره و تصریح کرد: در پنج مورد سرمایه‌گذاران اقدام به پراخت نقدی و بهره‌مندی از این مشوق کرده‌اند که ۴۷۰ میلیارد ریال از قبل این بند تشویقی نصیب سرمایه‌گذاران شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل مشوق دیگر را مربوط به ایثارگران، نخبگان و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین سرمایه‌گذاران خارجی اعلام کرد و گفت: در این زمینه نیز با ۱۰ درصد پرداخت نقدی تخصیص همراه با اعمال مشوق‌های قانونی بوده؛ به طوری که تاکنون یک ایثارگر با ۲۱۰ میلیون ریال تشویقی از این بند استفاده کرده است.

اهلی ادامه داد: ما در سال جاری هیچگونه افزایش قیمت زمین را نسبت به سال گذشته شاهد نبودیم؛ به طوری که با تاکید استاندار اردبیل و رایزنی با وزیر صمت قرار شد استان اردبیل از افزایش قیمت در واگذاری زمین مستثنی شود که البته در ماه‌های گذشته سایر استان‌ها نیز از این مقررات بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: در سال جاری موفق شدیم با عقد قرارداد به تعداد ۲۸ فقره ۱۵.۵ هکتار واگذاری زمین را انجام دهیم که عدد قابل توجهی است؛ به طوری که ارزش زمین واگذار شده بیش از ۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: البته با اعمال تخفیف در ۵ بند یاد شده بیش از ۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان تخفیف به نفع سرمایه‌گذاران اعمال شده است که ۳۵ درصد کل رقم محاسبه شده را شامل می‌شود.

اهلی گفت: سرمایه‌گذاران تا دهم شهریورماه باید از فرصت بخشودگی معوقات بانکی استفاده کنند و با واخواست اسناد جرایم خود را به صفر برسانند.

وی بیان کرد: اعمال معافیت‌های مالیاتی برای شهرک‌های صنعتی که از ۵ سال به ۷ سال و در مناطق غیر برخوردار به ۱۳ سال رسیده شامل تمام شهرک‌های استان اردبیل است و امیدواریم تولیدکنندگان و صاحبان صنایع در داخل شهرک‌های صنعتی از این معافیت استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار کرد: ما در ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم ولی همچنان در شهرک صنعتی شماره یک و دو اردبیل در آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها، هدایت آب‌های سطحی، کانال کشی، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب، فعالیت‌ها و اقدامات ضروری انجام شده است.

اهلی به برآورد ۱۳۴ میلیارد تومانی در احیای شهرک‌های صنعتی استان اشاره و خاطرنشان کرد: قرار شد در یک برنامه سه ساله و با در نظر گرفتن اعتبارات ملی، استانی و همچنین منابعی که در سفر رئیس جمهور اختصاص می‌یابد عمده این مشکلات رفع شود.

عضو ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل گفت: ما در شهرک صنعتی شماره یک و دو اردبیل اقدامات و فعالیت‌های خدماتی را به شرکت فعال بخش خصوصی واگذار کردیم تا تلاش کنند از طریق منابع مختلف نقصان زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها رفع شود.

اهلی به تجهیز ایستگاه آتش نشانی و درخواست از شهرداری برای تجهیز و مدیریت این ایستگاه اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم در کمترین زمان این اقدام حمایتی به نفع سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان سروسامان یابد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!