مدیرکل تعاون یزد گفت: کارورزان ماهانه در رشته‌های کارشناسی تا پنج میلیون ریال، کارشناسی ارشد تا ۶ میلیون ریال و برای مقطع دکتری تا هفت میلیون ریال به عنوان کمک هزینه دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد حسین ریاحی مدیرکل تعاون یزد در جلسه راهبری طرح کارورزی که با حضور فعالان صنعتی و کارآفرینان استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: با اجرای این و انتقال مهارت و تجربه‌ این افراد به محیط کسب ‌و کار، سرمایه‌ انسانی تقویت خواهد شد.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ‌منظور افزایش مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و اشتغال جوانان در بنگاه‌های اقتصادی، طرح کارورزی دانش‌آموختگان را به عنوان بخشی از برنامه‌های دولت در سیاستگذاری جدید ایجاد شغل در نظر گرفته است.

مدیرکل تعاون یزد خاطرنشان کرد: طرح یادشده دوره‌ یک آموزشی بوده و از برنامه‌های دولت در راستای ایجاد اشتغال است.

به گفته ریاحی، دوره‌های کارورزی بر اساس استاندارهای مصوب آموزش مهارتی، تعیین می‌شود که برای هر داوطلب حداکثر سه ماه دوره مقدماتی کارورزی و در صورت جذب کارورز حداکثر ۲۱ ماه مشمول تخفیف بیمه سهم کارفرما می‌شود.

وی بیان کرد: کارورزان ماهانه در رشته‌های کارشناسی تا پنج میلیون ریال، کارشناسی ارشد تا ۶ میلیون ریال و برای مقطع دکتری تا هفت میلیون ریال به عنوان کمک هزینه دریافت می‌کنند.

ریاحی اهداف طرح را آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه،آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، کمک به واحدهای اقتصادی فعال برای شناسایی نیروی کار توانمند، زمینه‌سازی برای کاهش هزینه‌های جذب و بکارگیری نیروهای بدون مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه‌های اقتصادی اعلام کرد.

این مسئول حوزه تعاون یزد تأکید کرد: دستگاه های اجرایی باید این طرح را به عنوان مزیت فرصت و سیاست‌های تشویقی دولت برای متقاضیان تسهیلات تکلیفی ارائه کنند.

مدیرکل تعاون یزد از دیگر ویژگی‌های آن را آشنایی افراد با محیط کار، تبدیل علوم تئوری به کاربردی و مهارت آموزی برشمرد و گفت: کارورز به عنوان فرد تحصیل کرده دانشی دارد که می‌تواند به بنگاه یا واحد مربوطه منتقل کند.