مجوز ایجاد مرکز کاشت حلزون شنوایی در کرمانشاه صادر شد


مجوز ایجاد مرکز کاشت حلزون شنوایی در کرمانشاه صادر شد

کرمانشاه- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافقت خود را با ایجاد مرکز کاشت حلزون شنوایی در کرمانشاه اعلام کرد.

دکتر محمودرضا مرادی عصر یکشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: سرانجام پس از پیگیری های مستمر، مجوز این مرکز به عنوان دوازدهمین مرکز کاشت حلزون کشور صادر شد.

او گفت: با این امکان پیشرفته پزشکی، خدمات کاشت حلزون به ناشنواهای مطلق در سنین مختلف بخصوص کودکان ارایه می شود.

وی از تمامی اعضای هیات علمی گروه گوش و حلق و ‌بینی بخصوص دکتر علیرضا رضایی و دکتر سهراب ربیعی و کسانی که در این راه زحمات زیادی متقبل شدند، تشکر کرد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی کرمانشاه، تعداد ناشنوایان استان را پنج هزار و ۹۴۹ نفر اعلام کرد و گفت: طرح غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان کم‌تر از ۶ سال توسط بخش غیردولتی زیرنظارت این سازمان انجام می‌شود.

به گفته نیلوفر اختیاری، بهزیستتی ۲ مرکز روزانه آموزشی خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا در کرمانشاه دارد.

یک متخصص گوش، حلق و بینی می گوید که ۷۰ درصد متولدین ناشنوا نتیجه ازدواج فامیلی و ژنتیکی هستند و در همین راستا به زوجین توصیه می شود آزمایش های ژنتیک ناشنوایی را انجام دهند.

پروتز کاشت حلزونی، ابزاری الکترونیکی است که از طریق جراحی در گوش داخلی قرار گرفته و احساس شنیدن صدا در افراد ناشنوا یا کم شنوای عمیق را فراهم می‌کند.

کاشت حلزونی تنها شکل از مداخلات پزشکی است که می‌تواند به واسطه تحریک الکتریکی عصب شنوایی مقداری از شنوایی را به فرد ناشنوای مطلق بازگرداند.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟