ضرورت اجرای کامل قانون ایثارگران


رییس مجلس شورای اسلامی اجرای کامل قانون ایثارگران را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت آقای لاریجانی در دیدار امروز خود با جمعی از نمایندگان و کارکنان آزاده مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مجاهدت‌های این عزیزان در دوران دفاع مقدس و سال‌های اسارت به اقدامات مجلس در حوزه ایثارگران اشاره کرد و گفت: قانون جامع ایثارگران قانون بسیار مهمی بود که بخشی از آن اجرا شده است و باید تکمیل شود.
وی با بیان اینکه برای مجلس شورای اسلامی افتخار است که تعدادی از نمایندگان و کارکنان مجلس از آزادگان سرافراز هستند، آزادگان را ستون‌هایی برای تداوم انقلاب اسلامی خواند و افزود: آزادگان در این ایام با سرفرازی وارد کشور شدند و وظیفه مجاهدت خود را هم در میدان رزم و هم در دوران اسارت به خوبی انجام دادند.
لاریجانی تصریح کرد: خاطراتی که از آزادگان منتشر شده است نشان می‌دهد که در دوران اسارت مقاومتی جانانه داشته اند و همانطور که مقام معظم رهبری نیز مستمرا تأکید دارند باید خاطرات رزمندگان و آزادگان تدوین شود چرا که یک دوره تاریخی پر عظمت در انقلاب اسلامی به وسیله آن‌ها رقم خورده است.
رییس مجلس با بیان اینکه باید جایگاه والای اسرا و آزادگان به لحاظ فرهنگی و هنری هرچه بیشتر و بهتر تبیین شود، اظهار داشت: در مجلس شورای اسلامی فراکسیون ایثارگران تشکیل شده و مجلس در تلاش است تا به مسائل رزمندگان، آزادگان و ایثارگران بیش از پیش رسیدگی کند.
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: در مجلس فعلی در قانون برنامه، مصوبات خوبی در حوزه ایثارگران داشتیم و قانون جامع ایثارگران نیز قانون مهمی بود که در مجلس تصویب و تا حدی اجرا شد که باید تکمیل شود.
وی افزود: این خدمات به وسیله خود عزیزان ایثارگر در مجلس پیگیری شد و بافت مجلس نیز به گونه‌ای است که از این تفکر حمایت کرد لذا باید روحیه استقامت و مجاهدت در کل جامعه گسترش یابد چرا که تنها با این روحیه می‌توان انقلاب را حفظ کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: دولت به بیمه‌ها بدهکار است، اما باید موضوع ایثارگران در اولویت باشد و بحث درمان این قشر شریف به جد پیگیری شود.
احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز در این دیدار با بیان اینکه ایثارگران از سرمایه‌های انقلاب هستند و باید به شرایط آن‌ها توجه شود، گفت: امروز باید به جانبازان به خصوص از لحاظ دارو و درمان رسیدگی کرد تا این سرمایه‌ها سرگردان نباشند و از آن‌ها حق گذاری شود و سران سه قوه در جلسات خود از ایشان دفاع کنند.
امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین نیز در ادامه این دیدار جانبازان را پیشکسوتان جبهه و جنگ دانست و اظهار داشت: امروز جانبازان در سخت‌ترین شرایط قرار دارند و بیش از موضوع مسکن، باید موضوع بهداشت و درمان آن‌ها حل شود که برای آن نیز لازم است بدهی دولت به بیمه‌ها پرداخت شود.
در پایان این جلسه آقای لاریجانی با اهدای لوحی از نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی که سالیانی از عمر خود را در اسارت و یا زندان ستمشاهی به سر برده بودند، تجلیل و قدردانی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج