باز گرداندن بیش از 113 میلیارد ریال به بیت‌المال در خراسان شمالی


باز گرداندن بیش از 113 میلیارد ریال به بیت‌المال در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- دادستان مرکز خراسان شمالی گفت: دستگاه قضایی 113 میلیارد و 500 میلیون ریال از اموال تضییع شده سال‌های گذشته در 2 بانک استان را به بیت المال باز گرداند.

محمد مسلم یاران روز یکشنبه در نشست شورای اداری که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: این وجوه مربوط به بانک های ملی و رفاه بود که علاوه بر این ۲۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق هم به بیت المال برگشت داده شد.

وی گفت: بیشتر پرونده های وارده به دستگاه قضای این استان در ارتباط با ضرب و جرح، توهین و تهدید، تصادفات رانندگی بوده است.

دادستان بجنورد با بیان این که خراسان شمالی استان امنی است افزود: در این استان سرقت های مسلحانه طی امسال و سال جاری وجود نداشته است.

وی با بیان این که در راستای حقوق عامه یکی از مهم ترین اولویت ها جاده بجنورد- جنگل گلستان بود افزود: با پیگیری های انجام شده توسط دستگاه قضا و همراهی خوب استاندار این پروژه به بار نشست و سال آینده پرونده ساخت این جاده که بیشترین تصادفات فوتی و جرحی ما را در آن حادث می شود بسته خواهد شد.

بازپس گیری ۲۳۸ هکتار از اراضی ملی استان

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ۲۳۸ هکتار از اراضی ملی استان بازپس گرفته و با همکاری دستگاه ها از تعطیلی قطعی ۲۵ واحد تولیدی هم جلوگیری شد

رسالت دستگاه قضایی کاملا شفاف است و به طور صریح در قانون اساسی مسئولیت های سنگین آن بیان شده است که مهمترین آن ارجای عدالت است.

حجت الاسلام اسدالله جعفری افزود: اداره کل دادگستری استان علاوه بر اینکه موضوع رسیدگی به پرونده ها را در دستور کار دارد، مسئله اقتصاد مقاومتی را نیز دنبال می کند.

وی از وارد شدن ۱۸۶ هزار پرونده به محاکم قضایی و شوراهای حل اختلاف در سال گذشته خبر داد و افزود: به همین میزان پرونده هم با تلاش های همکاران قضایی مختومه شده است.

وی افزود: امروز هم در وسط میدان در جهت تحقق منویات رهبری و احیای حقوق عامه آماده ایم.

معرفی ۴۵ مدیر و کارمند متخلف به دستگاه قضا

مدیر کل بازرسی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: نتیجه بیش از ۱۰۰ مورد بازرسی برنامه ای و موردی که سال گذشته از دستگاه ها انجام شد، به ۴۶ گزارش اصلی، ۴۲ گزارش تخلفات، و ۳۰ گزارش کیفری منجر و به مراجع قضایی اعلام شد که با وجود این که باور داریم همه مدیران ما پاکدست هستند اما همین تعداد پرونده ها نیز زیاد است.

احمدرضا مهرپرور اظهار داشت: آن چه باعث شد این پرونده ها تشکیل و ۷۱ نفر از کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی اداری و عمومی به مراجع رسیدگی به نخلفات اداری و ۴۵ نفر به مراجع قضایی معرفی شوند ناشی از آسیب هایی مانند گستردگی و پراکندگی قوانین و خلاهای قانونی است که موجب ویژه خواری و رانت در حوزه های مختلف می شود و نیاز به بازنگری در قوانین دستورالعمل هاو بخشنامه ها است.

وی افزود: یک هزار و ۵۷۰ پروژه نیمه تمام در این استان وجود دارد که بسیاری از آن ها در معرض فرسودگی قرار دارند و نیاز به چاره جویی جدی دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: ضرورت توجه به شایسته سالاری، تخصص و پاکدستی و تخصص اقتصادی از موارد بسیار مهمی است که باید در این میان به آن توجه شود.

مهرپرور تصریح کرد: ضرورت تعریف پروژه ها بر اساس نیاز واقعی از دیگر مواردی است که باید آن نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: توزیع عادلانه اعتبارات و توجه به مصالح عمومی و کلان نگری و ضرورت توجه به سلامت آماری از دیگر مواردی است که باید لحاظ شود.

در این جلسه تفاهم نامه ساخت پژوهش سرای سلول های بنیادی در خراسان شمالی امضا و همچنین به مناسبت سالروز گرامیداشت بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، از سه تن از آزادگان استان تجلیل شد.

استان مرزی خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

ب/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق