خراسان شمالی رتبه سوم کشوری کاهش نرخ بیکاری را کسب کرد


خراسان شمالی رتبه سوم کشوری کاهش نرخ بیکاری را کسب کرد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: این استان در بهار امسال باوجود تمام نداشته‌های استان در رتبه سوم کشوری کاهش نرخ بیکاری قرار گرفت و نرخ بیکاری در این استان 7.9 درصد اعلام شد.

محمدعلی شجاعی روز یکشنبه با بیان این مطلب در شورای اداری خراسان شمالی که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد افزود: رتبه بهبود فضای کسب و کار در این استان نیز ۵ رتبه بهبود پیدا کرد و در ردیف چهارم در حوزه بهبود فضای کسب و کار قرار گرفتیم.

وی ضمن تشکر از سیستم قضایی استان گفت: در خراسان شمالی توانسته ایم با توجه به قبول مسوولیت ها گام های خود را ۱۰۰درصد در مسیر تحقق اهداف برداریم و این اهداف شامل اجرای سیاست های دولت، حفظ منافع نظام و رسیدگی به امور مردم است که با همراهی خوب تمام مدیران دستگاه های اجرایی استان و با حضور مدیران پاکدست ممکن شد.

وی افزود: جهش قابل قبولی که داشتیم به دلیل انسجام میان تمام اجزای حاکمیت است اقدامات خوب شکل گرفته در این استان نشان دهنده بالندگی مدیران و وجود مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه است.

وی نمونه بارز آن را حضور و همراهی مردم و مدیران در حادثه سیل بهار امسال عنوان کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی، امنیتی و انتظامی پای کار آمدند و بر همین اساس توانستیم بدون هیچ دغدغه ای کار کنیم.

شجاعی در خصوص موضوع انتخابات نیز گفت:حق دخالت در انتخابات را به هیچ عنوان نداریم بلکه باید همه ما به شورای نگهبان کمک کنیم تا توفیقات بیشتری را در این مسیر به دست آورد تا انتخابات سالم برگزار شود و آرزوی ما این است با حمایت مسوولان بتوانیم شرایط داشتن استانی بهتر را فراهم آوریم.

میز خدمت مسئولان

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: هفته دولت امسال ۵۱۶ پروژه با اعتبار ۲۴۶میلیارد و ۳۱۶میلیون تومان، ۸۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی و اشتغالزایی برای چهارهزارو ۸۲۱ نفر به بهره برداری خواهد رسید.

ولی الله حیاتی اظهار داشت: هفته دولت باید به انعکاس خدمات دولت اختصاص پیدا کند و مدیران روز جمعه آینده در سراسر استان میز خدمت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا کنند.

وی در ادامه فزود: رعایت قانون، بی طرفی و زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم از اولویت های کاری در بحث انتخابات است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: همه باید در کارهای خیر از هم سبقت بگیریم و مدیران بیش از دیگران این مهم را به یاد داشته بانشد.

حجت الاسلام والمسلیمن ابوالقاسم یعقوبی افزود: جلوداران مدیریت مومنان با نگاه خدمت باید حرکت کنند و ساماندهی معیشت مردم در واقع نام دیگر سیاست است.

وی افزود: مدیریت ساماندهی و اصلاح امور مردم داشتن تقوا و حلم و صبر و هم چنین مدیریت زیبا بر زیر دستان است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

ب/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی