هدفگذاری صداوسیما برای تولید 2 هزار اثر مستند


هدفگذاری صداوسیما برای تولید 2 هزار اثر مستند

بجنورد- ایرنا- معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما گفت: 2 هزار مستند تاریخی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در یک برنامه سه ساله در کشور تولید می شود.

به گزارش ایرنا علی دارابی شامگاه یکشنبه در آیین پایانی بیست و دومین جشنواره سراسری تولیدات مراکز استان‌های سازمان صدا و سیما اظهار داشت: تولید این مستندها از امسال مبتنی بر شناخت اقلیم، فرهنگ، آداب و رسوم و مشاهیر و مفاخر کشور آغاز شده است.
وی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه حیات طیبه چله دوم انقلاب، از رونق تولید، صیانت از زبان و ادب فارسی و تحقق این بیانیه به عنوان سه حوزه بسیار مهم در برنامه ریزی های سازمان یاد کرد.
وی به تشکیل ستاد انتخابات در رسانه ملی اشاره کرد و گفت: هم اینک ستادهای شهرستانی با هدف فراهم ساختن حضور گسترده مردم در انتخابات تشکیل شده است.
دارابی یادآور شد: همچنین نظامنامه پژوهشی صدا و سیما نیز در ۹ فصل تدوین و ابلاغ شده، زیرا اعتقاد داریم تولید بدون پژوهش امکانپذیر نیست و این امر در همه مراکز ممنوع است تا تولیدات از پشتوانه علمی، کارشناسی و پژوهشی لازم برخوردار باشند.
معاون امور استان های سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: آموزش روح حاکم بر کارها است بنابراین این امر در سازمان مبنای کارها قرار گرفته و در سال گذشته این بخش در حوزه برنامه ریزی نمونه شناخته شد.

تولیدات مشترک استانهای مرزی با همسایگان

معاون امور استان های صدا و سیما از دیگر برنامه های سازمان متبوع خود را تولید آثار مشترک بین استان ها دانست و افزود: همچنین برنامه هایی برای تولید آثار در استان های مرزی با رادیو و تلویزیون سایر کشورها داریم.
دارابی در خصوص این جشنواره نیز گفت: امسال تعداد آثار نمایشی با کیفیت و جذاب به حدی بود که کار داوری را بسیار سخت می کرد که این امر نشان دهنده رشد آثار نمایشی در سه سال اخیر است.
وی با اشاره به بهره گیری هنرمندان از بخش های مختلف فرهنگی از قبیل گویش و زبان محلی در تولیدات، افزود: کیفیت تله فیلم های جشنواره به حدی بالا بود که اگر در هر جشنواره دیگری شرکت کنند بدون شک برترین جوایز را نصیب خود می کنند.
معاون امور استان های سازمان صدا و سیما در پایان از تبدیل وضعیت بیش از ۴۰ نفر از نیروهای سازمان در استانها خبر داد و خاطرنشان کرد: احکام این نیروها آماده است که نشان از توجه به دغدغه ها و مشکلات آنها دارد.
وی یادآور شد: در جشنواره امسال افزون بر ۱۰۰ نفر از داوران و صاحبنظران و کارشناسان مطرح و خبره، کار داوری بیش از ۹ هزار و ۴۷۹ اثر را بر عهده داشتند.
بیست و دومین جشنواره سراسری تولیدات مراکز استان های سازمان صدا و سیما از ۲۵ تا ۲۷ مردادماه در خراسان شمالی برگزار شد.
ط/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول