شوراهای اسلامی شهر و روستا به مسایل زیست محیطی بیشتر توجه کنند


شوراهای اسلامی شهر و روستا به مسایل زیست محیطی بیشتر توجه کنند

اردبیل_ایرنا _رییس شورای اسلامی استان اردبیل با اشاره به اهمیت مسایل زیست محیطی بر لزوم توجه هر چه بیشتر شوراها و شهرداران به مسایل زیست محیطی منطقه‌تاکید کرد.

یعقوب هاشمی یکشنبه در نخستین جلسه شورای اسلامی استان اردبیل در خلخال افزود: در این رابطه شوراها و شهرداران به مسایل زیست محیطی منطقه باید توجه داشته و با ادارات حفاظت محیط زیست تعامل داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت این شورا افزود: آموزش اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان در جهت توانمندسازی آنها به‌ عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان و در جهت ارتقای سطح خدمات ارایه شده به مردم در دستور کار شورای اسلامی استان است.

وی ادامه داد: از آغاز فعالیت شورای اسلامی دوره پنجم استان اردبیل تاکنون 24 جلسه تشکیل شده که تعدادی از این جلسات با حضور در مراکز شهرستانها بوده است .

او با دعوت از اعضای شورای اسلامی شهرهای مختلف استان اردبیل به همدلی و توافق‌نظر با همدیگر و شهرداران منتخب اظهار کرد: وحدت و همدلی همواره موجب پیشرفت امور می‌شود.

در این نشست فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز افزود:در صورت استفاده مناسب از ظرفیت شورا به عنوان بزرگترین نهاد وتشکل مردمی نتایج بسیار مثبتی را برای مردم بدنبال خواهد داشت.

او اظهار کرد: در حالی که فلسفه وجودی تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا سپردن کار مردم به دست خود و حل مشکلات شهرها وروستاها با استفاده از ظرفیت شورا است، انتظار کمک‌های دولتی از طرف شورا با این فلسفه منافات دارد.

وی گفت: اعضای شورای اسلامی با توجه به محدودیت منابع اعتباری در دولت باید نسبت به ایجاد منابع درآمد محلی و افزایش توان مالی خود با ارایه راهکارهای مناسب و بهره گیری از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی تلاش کنند.

وی گفت:در حالی که در ابتدای تشکیل شوراهای اسلامی میزان انحراف مصوبات مغایر با قانون شوراها 90 درصد بوده و در کمیته تطبیق شهرستان رد می شد امروزه این انحراف به یک درصد در کل مصوبات سالانه شوراهای اسلامی مناطق مختلف این شهرستان کاهش یافته است.

6016/7119

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)