راز‌های مگو برای پخت فسنجان


راز‌های مگو برای پخت فسنجان

این خورشت در نقاط مختلف کشور به شکل‌های مختلف پخت می‌شود و بعضی‌ها ترش و بعضی‌ها شیرین و بعضی‌ها ملس دوست دارند.

راز‌های مگو برای پخت فسنجان
رب انار انواع مختلفی دارد که بعضی‌ها خیلی ترش و بعضی‌ها ملس هستند و به نسبت این ترشی باید در خورشت اضافه شود، ولی دو قاشق سر صاف رب انار برای فسنجان ملس کافی است پس اگر ترش دوست دارید می‌توانید یکی دو قاشق بیشتر استفاده کنید و اگر شیرین دوست دارید می‌توانید یک قاشق رب اناز اضافه کنید و دو سه قاشق شکر.

فوت کوزه گری این است که وقتی رب انار اضافه می‌شود و بلافاصله خورشت را بچشید احساس می‌کنید ترشیش خیلی کم است و این در حالی است که اگر بیست دقیقه بعد همان را بچشید متوجه می‌شود اصلا کم نبوده و ترش شده و این به خاطر این است که ترشی رب انار خودش را بعد از دقایقی نشان می‌دهد و همین باعث می‌شود بعضی‌ها به اشتباه بیفتند و ترشیش را زیاد کنند.

رنگ فسنجان

رب انار باعث تیره شدن رنگ گردو‌ها می‌شود. نکته دیگر این است که اضافه کردن شکر رنگ فسنجان را به قهوه‌ای تیره و سیاهی می‌برد. همچنین خیلی‌ها برای خوشرنگ‌تر شدن فسنجان در آن یک قاشق رب گوجه بریزید.

نکته برای روغن انداختن

اگر غذا آماده شده بود و دیدید روغن ننداخته می‌توانید در آخر نصف لیوان آب سرد اضافه کنید، این به روغن انداختن خورشت کمک می‌کند.

به طور کلی فسنجان غذایی هست که با تجربه می‌شود فوت و فن هایش را یاد گرفت، ولی رعایت کردن موارد بالا، مقدار آب و به اندازه ریختن رب انار خیلی کمک می‌کند.
منبع:دونفره

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل