درخت مصنوعى که به اندازه یک جنگل کوچک آلودگى هوا را از بین مى برد!


رسانه کلیک – به استناد اخبار جدید، دانشمندان مکزیکی موفق به تولید نوعی درخت مصنوعى شدند که می تواند به اندازه یک جنگل کوچک آلودگی هوا را از بین ببرد. اگرچه درختان قابلیت پاکیزه سازى هوا را دارند؛ با این حال زمان زیادى طول مى کشد تا یک درخت رشد کند. به استناد اخبار جدید، […] نوشته درخت مصنوعى که به اندازه یک جنگل کوچک آلودگى هوا را از بین مى برد!...

رسانه کلیک – به استناد اخبار جدید، دانشمندان مکزیکی موفق به تولید نوعی درخت مصنوعى شدند که می تواند به اندازه یک جنگل کوچک آلودگی هوا را از بین ببرد.

درخت مصنوعى که به اندازه یک جنگل کوچک آلودگى هوا را از بین مى برد!درخت مصنوعى که به اندازه یک جنگل کوچک آلودگى هوا را از بین مى برد!درخت مصنوعى که به اندازه یک جنگل کوچک آلودگى هوا را از بین مى برد!درخت مصنوعى که به اندازه یک جنگل کوچک آلودگى هوا را از بین مى برد!درخت مصنوعى که به اندازه یک جنگل کوچک آلودگى هوا را از بین مى برد!درخت مصنوعى که به اندازه یک جنگل کوچک آلودگى هوا را از بین مى برد!

اگرچه درختان قابلیت پاکیزه سازى هوا را دارند؛ با این حال زمان زیادى طول مى کشد تا یک درخت رشد کند. به استناد اخبار جدید، استارتاپى مکزیکى به نام Biomitech، راه حلى براى این موضوع اندیشیده است. این شرکت موفق به تولید نوعى درخت مصنوعى شده که به نظر مى رسد مى تواند به اندازه 368 درخت، هوا را تمیز کند. تولید این درخت مصنوعى نه تنها در زمان صرفه جویى مى کند، بلکه فضاى بسیار کمترى نیز اشغال مى کند.

این درخت که Biourban نام دارد، ارتفاعى 4.2 مترى داشته و همچون درختان زنده، کربن دى اکسید و سایر گازهاى آلوده کننده هوا را به سمت خود کشیده و به هوا اکسیژن پس مى دهد. این درخت از سال 2016 در پوئبلا (مکزیک)، کلمبیا و پاناما نصب شده است. اکنون به نظر مى رسد این درخت قابلیت نصب شدن در سایر شهرها و کشورها را نیز پیدا کرده باشد.

درخت مصنوعى که به اندازه یک جنگل کوچک آلودگى هوا را از بین مى برد!

درخت مصنوعى که به اندازه یک جنگل کوچک آلودگى هوا را از بین مى برد!

ایده پشت تولید این درخت مصنوعى کمک به شهرهاى آلوده اى است که قابلیت کاشت درختان متعدد در آن ها وجود ندارد. به استناد سازمان سلامت جهانى، نزدیک به 7 میلیون نفر سالانه بر اثر آلودگى هوا جان خود را از دست مى دهند. این آمار از تعداد افرادى که بر اثر تصادف هاى جاده اى جان خود را از دست مى دهند، 5 برابر بیشتر است. بنابراین چنین ایده اى مى تواند بسیار کارآمد و مفید واقع شود. با این حال، یکى از نکات منفى در رابطه با این درخت این است که تولید هر یک درخت مصنوعى از این نوع 50 هزار دلار هزینه دارد. این هزینه قطعا ارزش جان انسان ها را دارد؛ با این حال بسیارى از نقاط بسیار آلوده جهان قدرت پرداخت چنین هزینه اى را ندارند.

این درخت تنها پروژه این چنینى براى پاکیزه سازى هوا نیست. سازمان آلمانى Green City Solutions نیز پیش از این، CityTree را تولید کرده بود که با فوتوسنتز، هواى اطراف خود را تمیز مى کرد؛ با این حال این درخت فضاى زیادى را اشغال مى کرد. CityTree همچنین داراى سنسورهاى ویژه اى است که داده هاى محیطى و دمایى را نیز جمع آورى مى کند.

Source: digitaltrends

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند