رسانه‌ها مانع شکل گیری فساد می شوند


رسانه‌ها مانع شکل گیری فساد می شوند

بندرعباس - ایرنا - رسانه‌ها با پرداختن به معضل ها و شفاف کردن شرایط اجتماعی و فعالیت های اقتصادی مانع شکل گیری فساد می شوند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان که عصر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار حضور یافته بود، اظهار داشت: اگر به رسالت رسانه‌ها و خبرنگاران و آزادی آنان در اطلاع رسانی و روشنگری باور داشته و بپذیریم آنان را در جایگاه واقعی شان برای جهت دهی اجتماعی و مصون سازی جامعه در برابر آسیب های اجتماعی یاری خواهیم رساند.

موسی جاودان ادامه داد: پرداختن به معضل‌ها و نقد شرایط و اقدام‌های مسوولان رسالت خبرنگاران و رسانه هاست که اجرای واقعی این رسالت به پیشگیری از بروز آسیب و مفاسد منجر می شود.

به گفته وی، اگر رسانه‌ها و خبرنگاران اینگونه عمل می کردند این همه آسیب در جامعه وجود نداشت، این‌ها افکار عمومی و مطالبات اجتماعی را شکل می دهند و نقش مهمی در تصمیم گیری مردم و حتی مسولان دارند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان خاطر نشان کرد: رسانه ها با جهت‌دهی ذهنی مردم و برجسته کردن مطالبات اجتماعی در انعکاس مسایل اجتماعی نقش اثر گذارند که این می تواند منجر به تلاش مسولان برای بهبود عملکرد ادارای سازمانی و بهبود بخشی به کیفیت زندگی اجتماعی، سالم سازی جو روانی‌اجتماعی سازمان ها و ادارات شود

خبرنگاران با فرسودگی شغلی مواجه اند

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان عنوان کرد: خبرنگاران در حال حاضر با مشکل‌های اقتصادی، نبود امنیت شغلی، فشارهای روانی و فرسودگی شغلی مواجه هستند.

جاودان گفت: این شرایط لذا می طلبد مسولان در جهت کاهش مشکل های موجود گام برداشته و توان خود را در عمل بکارگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخچه راه اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان از سال ۸۲ پرداخت و یادآور شد: این دانشگاه با ۱۰ کد رشته محل در ۲ مرکز علمی کاربردی آغاز به کار کرد و تا سال ۱۳۹۱ هجری شمسی همواره تعداد مراکز رو به گسترش بود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان داشت: زمانی هرمزگان ۲۹‌ مراکز دارای مجوز داشت که پنج مرکز هیچگاه فعالیت خود را آغاز نکردند و ۹ مرکز هم نیروهای مورد نیاز را تربیت کرده و تقاضای پذیرش دانشجو ندادند.

جاودان افزود: از ۱۵ مرکز دیگر، پنج مرکز به دلیل مصوبه شورای عالی اداری نمی توانند دانشجو جذب کنند، ۲ مرکز هم به دلیل نداشتن محیط واقعی کار اخطار گرفتند که اکنون نمی توانند دانشجو جذب کنند و ۸ مرکز باقی مانده قادر به جذب دانشجو هستند.

وجود اختلاف آماری درباره تعداد دانشجویان در هرمزگان

وی اشاره کرد: ۲ نوع دانشجو در استان وجود دارد، یکی سال ها قبل ثبت نام و انتخاب واحد کرده ولی دیگر مراجعه نکرده که و دیگری دانشجویی که انتخاب واحد انجام داده و در کلاس ها حضور می یابد که همین مساله موجب بروز اختلاف آماری از تعداد دانشجویان در هرمزگان شده است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان بیان داشت: این دانشگاه دارای ۶ هزار دانشجویی است که در کلاس های درس حاضر می شوند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان همچنین گفت: از آغاز ثبت نام متقاضیان در مراکز علمی کاربردی افزود: ثبت نام دوره کاردانی از تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۶۰ رشته تحصیلی و از دوم شهریور در ۳۹ رشته تحصیلی کارشناسی در ۸ مرکز آموزشی ( چهار مرکز در بندرعباس، بندرلنگه، قشم، کیش و پارسیان جمعا به تعداد ۹۹ کد رشته محل شروع می شود.

رسانه‌ها تعطیلی مرکز علمی کاربردی فرهنگ و ارشاد را پیگیری نکردند

جاودان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مرکز علمی کاربردی فرهنگ و ارشاد تعطیل شده ولی هیچکس از رسانه ها آنرا پیگیری نکرد.

وی ادامه‌ داد: رشته های تئاتر، نمایش، عکاسی و فیلم برداری را در استان نداریم و اگر احیا شود نیازی به این نخواهد شد که علاقه مندان هرمزگانی برای فراگیری آنها به استان های دیگر برود.

جاودان بیان داشت: این اتفاق بر اثر مصوبه شورای عالی اداری که مراکز وابسته به دستگاه های اجرای اجازه پذیرش دانشجو نیافتند رخ داد ولی برخی نهادهای قدرتمند مجوز فعالیت گرفتند.

۷۶ درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی جذب بازار کار شده اند

جاودان در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تا کنون افزون بر ۳۱ هزار نفر از مراکز علمی کاربردی هرمزگان در رشته های کاردانی و کارشناسی دانش آموخته شده اند که شامل ۲۲ هزار نفر در مقطع کاردانی و ۹ هزار نفر در مقطع کارشناسی می شود.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۶ درصد از دانش آموختگان این دانشگاه در بخش های خصوصی و نیمه دولتی، کارخانه ها، سازمان های دولتی و به صورت خود اشتغالی و کارآفرینی مشغول به کار هستند.

۳۲۱۹ /۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هشدار طغیان رودخانه‌ها در 3 استان