هنرمندان تولید محور حمایت می‌شوند


هنرمندان تولید محور حمایت می‌شوند

سمنان- ایرنا - سرپرست حوزه هنری استان سمنان گفت: یکی از اهداف اصلی حوزه هنری را تولید و خلق آثار قرار دادیم و از هنرمندانی که به خلق آثار جدید و کار تولیدی می‌پردازند حمایت خواهیم کرد.

مصطفی حسینی عصر یکشنبه در نشست صمیمی با هنرمندان هنرهای تجسمی سمنان با تقاضای همکاری بیشتر هنرمندان این بخش با حوزه هنری افزود: هر چند به علت شرایط اقتصادی فعالیت هنرمندان کمتر شده است و سازمان های فرهنگی از جمله حوزه هنری آن طور که باید نمی‌توانند از تولیدات و آثار خلق شده حمایت مالی کنند اما قطعا زمانی که به توافق و قرارداد با یک هنرمند برای تولید و خلق اثر رسیدیم از نظر مالی و معنوی در حد توان همراه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اگر طرحی برای خلق اثر با موضوعاتی که مد نظر حوزه هنری است توسط هنرمندان ارائه شود حمایت خواهد شد گفت: قرار بر این است که آتلیه و مواد اولیه مورد نیاز را برای هنرمند تدارک ببینیم تا طرح وی به نتیجه و درآمدزایی منجر شود.

حسینی خاطرنشان کرد: حوزه هنری استان سمنان در سال‌های گذشته جشنواره های مختلف از جمله جشنواره منطقه‌ای داستان «شاهوار» و یا جشنواره منطقه ای عکس «آن» را برگزار می‌کرد که به علت حمایت از هنرمندان استانی تصمیم بر آن شد که جشنواره‌های منطقه‌ای بصورت استانی برگزار شود تا هنرمندان استان از سهم بیشتری در جوایز برخوردار باشند و بتوانیم برای استعدادهای استان خود برای تقویت آنان برنامه‌ریزی کنیم.

سرپرست انجمن هنرهای تجسمی حوزه هنری سمنان نیز در این نشست گفت: هنرمندان در برپایی نمایشگاه های خود روحیه مشارکتی پایینی دارند و امید است که با حمایت هایی که در حال حاضر در حوزه هنری قرار است شکل بگیرد این همکاری تقویت شود.

زهره پازوکی افزود: برگزاری کارگاه‌های تجسمی با دعوت از اساتید کشوری، بازدیدهای تخصصی از نمایشگاه‌های تجسمی در تهران و شهرهای بزرگ و همچنین اردوهای عکاسی و تجسمی در برنامه های انجمن هنرهای تجسمی حوزه هنری قرار دارد.

پازوکی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برای سال جاری هشت نمایشگاه پیش بینی شده بود اما از ابتدای سال تا به حال نزدیک به ۱۴ نمایشگاه در حوزه‌های تجسمی عکس ، کاریکاتور ،تصویرسازی و نقاشی در گالری حوزه هنری استان سمنان برگزار شده است .

در این نشست هنرمندان تجسمی نیز نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون حمایت هر چه بیشتر از هنرمندان خواستار شدند و با انتقاد از رفتار مدیران نسبت به هنرمندان درخواست نگاه حمایتی بیشتر و بهتر چه از لحاظ معنوی و چه مادی را داشتند.

۷۴۰۸/۹۸۵۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403