نتایج ضعیف نمایندگان گیلان در آغاز لیگ دسته یک فوتبال


نتایج ضعیف نمایندگان گیلان در آغاز لیگ دسته یک فوتبال

رشت - ایرنا - نمایندگان استان گیلان رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور را ضعیف آغاز کردند و تیم های داماش، سپیدرود و ملوان نتوانستند در هفته اول، پیروزی کسب کنند.

یه گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، فصل جدید رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور از عصر شنبه آغاز شد که در جریان آن تیم سپیدرود رشت به یک تساوی خانگی دست یافت ، ملوان بندرانزلی در دیدار خارج از خانه مغلوب شد و داماش گیلان توانست در یک دیدار خارج از خانه یک مساوی کسب کند.

بر این اساس تیم فوتبال سپیدرود رشت که فصل گذشته در رقابت های لیگ برتر حضور داشت و با کسب رتبه پانزدهم جدول رده بندی به لیگ دسته اول سقوط کرد، در هفته اول این لیگ در ورزشگاه سردارجنگل رشت به مصاف تیم مس رفسنجان رفت.

سپیدرودی ها که همچنان با مشکلات مالی مواجه هستند ، در این دیدار خانگی گرچه برتر از حریف خود ظاهر شدند اما در نهایت نتوانستند به گل دست یابند تا اولین بازی خود را در لیگ برتر با نتیجه مساوی به اتمام برسانند.

علی نظرمحمدی سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت که دوباره به این تیم بازگشته و هدایت این تیم را در لیگ دسته اول برعهده گرفته برای هماهنگی و ساختن تیم سپیدرود کار دشواری در پیش دارد و زمان بیشتری نیز نیاز دارد البته این در حالی است که مشکلات مالی این تیم برطرف شود.

به هرحال تیم سپیدرود رشت که از پشتوانه خوب تماشاگر برخوردار است و یکی از تیم های پرطرفدار شهرستانی بشمار می رود، با همین موجودی و جذب چند بازیکن دیگر می تواند یکی از مدعیان رقابت های لیگ دسته اول محسوب شود.

با توجه به اینکه سپیدرودی ها دو فصل در رقابت های لیگ برتر حضور داشته و در سطح اول فوتبال کشور شرکت داشتند ، هم اینک این تیم تجربه خوبی را از رقابت های لیگ برتر اندوخته و به طور حتم می تواند در لیگ دسته اول موفق باشد و یکی از گزینه های اصلی صعود به لیگ برتر محسوب شود.

اما ملوان بندرانزلی دیگر تیم ریشه دار و پرطرفدار گیلان که چند سالی است در رقابت های لیگ دسته اول حضور دارد و حال و روز خوشی ندارد، در آغاز رقابت های لیگ دسته اول متحمل شکست شد.

ملوانان در هفته اول رقابت های لیگ دسته یک در تهران رو در روی تیم سرخپوشان پاکدشت قرار گرفتند که در نهایت با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریف خود شدند تا فصل جاری لیگ دسته یک را با شکست آغاز کنند.

گرچه تیم فوتبال ملوان در هفته اول این رقابت ها در یک بازی خارج از خانه به مصاف حریف خود رفت اما در نهایت نتوانست در این دیدار امتیازی را کسب کند و با پذیرفتن یک گل، نتیجه را واگذار کرد تا دو نمانیده پرطرفدار گیلان نتوانند در هفته اول نتایج قابل قبولی را کسب کنند.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که سابقه چندین دوره حضور در رقابت های لیگ برتر و همچنین قهرمانی در مسابقات جام حذفی را در کارنامه خود دارد و بازیکنان مستعدی را به فوتبال کشور معرفی کرده هم اینک در لیگ دسته اول حضور دارد و این تیم نیز طی چند سال اخیر به دلیل مشکلات موجود در بخش مدیریتی و همچنین مالی نتوانسته همانند گذشته در رقابت های کشور قدرتمند حاضر شود.

به طور حتم با برطرف شدن مشکلات مالی و همچنین حواشی ، این تیم نیز می تواند یکی از گزینه های صعود به رقابت های لیگ برتر باشد چون این تیم علاوه بر داشتن تجربه و مربیان بومی لایق، از طرفداران پرشمار و خونگرمی نیز برخوردار است.

اما تیم فوتبال داماش گیلان دیگر نماینده این استان در رقابت های لیگ دسته اول در هفته اول این مسابقات در یک بازی خارج از خانه توانست به یک نتیجه مساوی دست یابد تا بهترین نتیجه را بین تیم های گبلانی در آغاز لیگ دسته اول کسب کند.

گرچه تیم فوتبال سپیدرود رشت نیز در هفته اول این رقابت ها برابر حریفش به نتیجه مساوی دست یافت اما سپیدرودی ها در رشت و در یک بازی خانگی برابر حریف خود به نتیجه تساوی دست یافت اما داماشی ها در یک دیدار خارج از خانه توانستند حریف خود را متوقف و یک امتیاز کسب کنند.

داماش گیلان که به تازگی با خرید امتیاز تیم کارون اروند خرمشهر توانست به رقابت های لیگ دسته یک صعود کند، در هفته اول این مسابقات در بابل به مصاف تیم ریکا بابل رفت و در نهایت با این حریفش به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت.

داماشی ها که فصل گذشته در رقابت های لیگ دسته دوم حضور داشتند و به مرحله پلی آف صعود کرده بودند، در رقابت های جام حذفی نیز بسیار قدرتمند ظاهر شدند و با صعود به فینال و کسب مقام نایب قهرمانی ، لقب تیم شگفتی ساز جام حذفی کشور را کسب کردند.

البته داماشی ها نیز از پشتوانه خوب طرفدار برخوردارند به طوری که در مرحله پلی آف و در بازی این تیم مقابل نیروی زمینی تهران ، حدود ۱۵ هزار تماشاگر به ورزشگاه آمده بودند که این یک امتیاز ویژه برای تیم داماش و همچنین برای سایر نمایندگان گیلان محسوب می شود که علاقمندان زیادی دارند.

گیلان با داشتن سه نماینده در لیگ دسته اول ، به همراه استان های تهران و کرمان بیشترین سهمیه را در این لیگ دارد و علاقمندان و طرفداران فوتبال به طور حتم انتظار دارند که یکی از نمایندگان این استان بتواند در نهایت به رقابت های لیگ برتر صعود کند. این انتظار دور از ذهن نیست و به طور حتم با برطرف شدن مشکلات مالی ، هر سه تیم سپیدرود، ملوان و داماش می توانند در رقابت های لیگ دسته یک مدعی باشند و رقابت سختی را با هم و با سایر حریفان خود داشته باشند که این امر به طور حتم بر جذابیت لیگ دسته اول خواهد افزود.

۷۲۸۵/۲۰۰۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام