مبارزه با خُرده فروشان مواد مخدر مطالبه اصلی مردم کرمانشاه است


مبارزه با خُرده فروشان مواد مخدر مطالبه اصلی مردم کرمانشاه است

کرمانشاه - ایرنا- استاندار کرمانشاه یکی از خواسته ها و مطالبات جدی مردم استان را مبارزه با خُرده فروشان مواد مخدر در سطح استان دانست و تاکید کرد که این موضوع باید ساماندهی و حل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری باحضور سردار مومنی دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر، افزود: در همه جلسات با موضوع مواد مخدر دادستان ها روی خُرده فروشی و لزوم ساماندهی آنان تاکید دارند اما با قوانین فعلی این ساماندهی امکان ندارد.

او بر اصلاح قانون مربوط به ساماندهی خُرده فروشان مواد مخددر تاکید کرد و گفت: با اصلاح این قوانین دست دادستانی برای برخورد و ساماندهی باز می شود.

وی تصریح کرد: خُرده فروشی گسترده مواد مخدر باعث شده که وجاهت و اقتدار حکومت در افکار عمومی مخدوش شود و از این رو باید راهکارهای عملی و جدی برای این حل این موضوع در نظر گرفته شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه اضافه کرد: باوجود اقدامات بسیار زیاد در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور اما مردم برخورد با ترانزیت های قاچاق مواد مخدر را نمی بینند بلکه در خرده فروشی احساس ناراحتی می کنند و احساس می کنند حس حکومت داری و دولت یاری در جامعه کم است.

بازوند افزود: در برخی از نقاط مشاهده می شود که به راحتی مواد مخدر می فروشند و مردم هم نارضایتی از خُرده فروشی دارند و از این رو نیازمند اتخاذ راهکارهای جدیدی برای برون رفت از این موضوع هستیم.

او از مواد مخدر به عنوان بزرگترین آسیب اجتماعی کشور یاد کرد که سالانه هزینه خیلی سنگینی در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گریبانگیر کشور می کند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با جدیت تمام به دنبال مبارزه با هیولای اعتیاد هستند، بر همکاری همه دستگاه ها و حمایت های ملی از برنامه های استان تاکید کرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کارنامه خوبی در مبارزه با مواد مخدر دارد و گواه آن شهدای عزیزی است که برای مبارزه با مواد مخدر جان شریف خود را فدا کرده اند.

بازوند افزود: نظام جمهوری اسلامی در موضوع مبارزه با مواد مخدر کم نگذاشته و شهدایی را تقدیم کرده و هزینه های سنگینی داشته و در مقایسه با کشورهایی که در این زمینه گرفتار هستند کارنامه نظام جمهوری اسلامی خوب است اگرچه در کف خیابان انتقاداتی از این موضوع هست اما وقتی با سایر کشورها مقایسه می کنیم می بینیم که کارهای بزرگی انجام شده است.

وی بر پیشگیری در زمینه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: اکنون ۸۰ درصد توان خود را بر مقابله و ۲۰ درصد را بر پیشگیری گذاشته ایم که باید این نسبت را برعکس کنیم تا به نتیجه برسیم.

او تاکید کرد که باید رویکردهای مبارزه با مواد مخدر در یک اجماع ملی به سمت اقدامات پیشگیرانه در خصوص مبارزه با اعتیاد حرکت کند.این وظیفه ماست که مشکلات استان خود را حل کنیم.

وی یادآوری کرد که مردم با محوریت خانواده ها باید در مبارزه با مواد مخدر مشارکت گسترده داشته باشند تا سیاستهای دولت در این زمینه محقق شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که براساس آمارها حدود ۶۰ هزار معتاد به مواد مخدر در استان شناسایی شده است.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا