34 طرح منابع طبیعی هرمزگان آماده بهره برداری در هفته دولت شد


34 طرح منابع طبیعی هرمزگان آماده بهره برداری در هفته دولت شد

بندرعباس-ایرنا-34 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری به ارزش 161 میلیارد ریال امسال به مناسبت هفته دولت (2 تا 8 شهریور ماه) در هرمزگان به بهره برداری می رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: از این تعداد، ۲۹ طرح مربوط به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری، ۲ طرح در بخش مدیریت رواناب، ۲ طرح هلالی آبگیر، و یک طرح مربوط به چندل کاری در خور آذینی است.

امید ذاکری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سطح عملیات بیولوژیک و بیومکانیک طرح های قابل افتتاح در هفته دولت سال جاری، سه هزار و ۴۶۴ هکتار است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۴ طرح، ۲ طرح با همکاری خیران و سرمایه گذاری ۱۷ میلیارد ریال، ۱۰طرح استانی با اعتبار ۶۷ میلیارد ریال و ۲۲ طرح نیز صندوق توسعه ملی با اعتبار ۷۷ میلیارد ریال در هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

این مقام مسوول بیان کرد: شهرهای حاجی آباد، میناب و بندرعباس بیشترین تعداد طرح های مورد بهره برداری در هفته دولت را دارند.

از مساحت هفت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری استان هرمزگان، شش میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد.

۶۰۴۸ /۹۹۴۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر