221 هزار تن محصول کشاورزی امسال از مرز بازرگان جابجا شد


221 هزار تن محصول کشاورزی امسال از مرز بازرگان جابجا شد

ارومیه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ماکو گفت: طی چهار ماهه گذشته 221 هزار و 91 تن انواع محصولات کشاورزی از مرز بازرگان صادر، وارد یا ترانزیت شده است.

قاسم تاروردی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت حدود ۱۶۷ هزارو ۴۹۳ تن محصول کشاورزی شامل موز، توتون، الوار رش از طریق مرز بازرگان وارد کشور شده بود و حدود ۲۵ هزار و ۶۳۷ تن نیز ترانزیت شده است.

وی اضافه کرد: حدود ۲۷ هزار و ۹۶۱ تن انواع محصولات پوسته پسته، گردو، سیب، هندوانه، پیاز و سیب زمینی نیز در این مدت به کشورهای مختلف دنیا صادر شده است.

وی افزود: واحد قرنطینه مستقر در گمرک بازرگان از تمام این محصولات نمونه برداری و مجوزهای لازم را صادر کرده است.

آذربایجان‌غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است.

کل پایانه های مرزی کشور ۲۲ مورد است که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان‌غربی قرار دارد؛ گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می رود و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.

مرز بازرگان که دروازه ورود ایران به کشورهای اروپایی بوده در فاصلهٔ یک کیلومتری شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو قرار دارد؛ این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی راه اندازی شد و تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترکیه است.

۷۱۳۲/ ۳۰۲۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان