عیب است که کسی برای علی(ع) شعر بگوید اما نهج البلاغه را نخوانده باشد


عیب است که کسی برای علی(ع) شعر بگوید اما نهج البلاغه را نخوانده باشد

اصفهان - ایرنا - مدیر موسسه امیر بیان و رییس نهضت نهج البلاغه خوانی در اصفهان گفت: عیب است که شاعری برای امام علی(ع) شعر بگوید اما یکبار هم نهج البلاغه آن حضرت را نخوانده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدامین حقیقت نژاد، عصر یکشنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی نهج البلاغه که با عنوان "بهشت بیان" در سالن اهل البیت(ع) اصفهان برگزار شد، افزود پیامبر اسلام(ص)، وظیفه ای در روز عید غدیر بر عهده کلیه رسانه ها و مُبلغان واگذار کردند و آن تبلیغ ولایت است.
وی اظهار داشت: اشتباه ما در عید غدیر این است که می خواهیم محبت خود به امیرالمومنین (ع) را با برگزاری جشن، پخش نذری، شادی و سرور نشان دهیم ولی هرگز ولایت امیر المومنین(ع) را تبلیغ نکرده ایم که مصداق آن تبلیغ و ترویج افکار آن حضرت و حرکت پشت سر ایشان است.
رییس موسسه امیر بیان افزود: برای تبعیت از امام علی(ع) در گام اول باید سخن و راه ایشان را شناخت و نهج البلاغه، مسیر ولایی شدن ما را رقم می زند.
مدیر بنیاد قرآن و نهج البلاغه اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به اعلام فراخوان جشنواره بین المللی نهج البلاغه در فروردین سالجاری گفت: تا ۱۰ مرداد امسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.
مسعود رجایی، هدف جشنواره را ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بویژه غدیر و نهج البلاغه در قالب شعر عنوان کرد و افزود: در این جشنواره آثاری از کشورهای هند، پاکستان، آذربایجان، عراق، کویت، کنگو، آمریکا، آلمان و انگلیس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.
وی خاطرنشان کرد: این آثار با حضور داوران مطرح کشور، ارزیابی و پنج اثر برتر مفتخر به دریافت تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی شدند.
مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی نهج البلاغه عصر امروز با پیام آیت‌الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان و از مراجع تقلد، در سالن همایش های اهل بیت(ع) اصفهان برگزار شد.

۶۰۲۷/۷۱۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم