اصالت معماری ایرانی-اسلامی در طراحی چهارباغ مصلی حفظ شده است


اصالت معماری ایرانی-اسلامی در طراحی چهارباغ مصلی حفظ شده است

رییس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به پروژه چهارباغ گفت: در طراحی چهارباغ اصالت معماری ایرانی-اسلامی حفظ شده است.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: علی‌محمد مختاری در آیین افتتاح مجموعه پروژه‌های مدیریت شهری اراضی عباس‌آباد گفت: مجموعه چهارباغ مصلی که امروز کلنگ آن زده شد، یکی از پروژه‌های کلان شهرداری در حوزه فضای سبز است که سعی کرده‌ایم در راستای سیاست توسعه فضای عمومی و نگاه ویژه شهردار تهران به توسعه فضای سبز این پروژه مهم را پیش ببریم.

وی افزود: در طراحی این پروژه تلاش شده اصالت معماری ایرانی-اسلامی حفظ شود و از اصول دینی و آیات قرآن کریم در باب امر به‌معروف و نهی‌از منکر و اصول اخلاقی و معرفتی بهره بگیریم.

مختاری ادامه داد: هریک از این باغ‌های مجموعه جلوه ای بدیع از معرفت و اخلاق است. ما پارک‌های موضوعی و موضعی زیادی در شهر تهران داریم و این باغ هم با توجه به اینکه در چارچوب مصلای تهران که مکانی مذهبی‌ست، افتتاح می‌ شود، سعی شده تا به موضوعات دینی و اسلامی بپردازد.

رییس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به نامگذاری این چهار باغ گفت: پروژه چهارباغ مصلی مشتمل بر باغ ۱۵ هکتاری ایمان، باغ ۱۰هکتاری آفرینش، باغ ۶ هکتاری دانش و باغ ۱۲هکتاری بهشت است.

مختاری به سوال یکی از خبرنگاران که از وی در مورد آب مصرفی فضای سبز شهر تهران پرسیده بود، اشاره کرد و گفت: همینجا باید با اطمینان بگویم آب مصرفی فضای سبز شهر تهران صد درصد غیرشرب است. و شاید تنها شهری در ایران هستیم که تنها و تنها از آب غیرشرب برای فضای سبز استفاده می‌کند. همچنین بیش از ۵۵۰ مخزن ذخیره آب از نزولات آسمانی در شهر تهران داریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!