مقایسه سرعت بی ام دبلیو “ 740 ال ای ” با لکسوس “ ال اس 500 اچ ” | فیلم


مقایسه سرعت بی ام دبلیو “ 740 ال ای ” با لکسوس “ ال اس 500 اچ ” | فیلم

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اندلکسوس آر ایکس 350 ال، 7 سرنشینه مدل 2018 رونم...آشنایی کامل با لکسوس ان ایکس 200 تی | فیلم...بررسی و مشخصات ظاهری بی ام دبلیو ایکس 5 |...

بی‌ام‌و ۷۴۰Le از جدیدترین محصولات بی‌ام‌و است که به پیشرانه‌ پلاگین هیبریدی مجهز شده است. این خودرو با یک موتور بنزینی ۲ لیتری توربوشارژ، می‌تواند ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در کنار این موتور احتراق داخلی از یک موتور برقی با قدرت ۱۱۱ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌ متر نیز استفاده شده است.

نیروی این مجموعه‌ هیبریدی با استفاده از یک جعبه دنده هیبریدی ۸ سرعته‌ خودکار به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. قدرت کلی مجموعه هیبریدی این خودرو ۳۲۱ اسب بخار و گشتاور آن ۵۰۰ نیوتن‌ متر است.

برای تامین انرژی مورد نیاز موتور برقی بی‌ام‌و از یک باتری لیتیویوم با ظرفیت ۹.۲ کیلووات ساعت استفاده شده است. بی‌ام‌و ۷۴۰Le با این باتری می‌تواند در حالت تمام الکتریکی مسافت ۴۸ کیلومتر را طی کند. شارژ کردن باتری‌ها با استفاده از پریز ۲۴۰ ولتی نیز، در ۴ ساعت انجام می‌شود.

در سمت، لکسوس LS 500h قرار دارد که از یک پیشرانه‌ هیبریدی بهره‌مند است. لکسوس LS 500h از یک موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر Vشکل بنزینی در کنار ۲ موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموع قدرت آن‌ها به ۳۵۴ اسب بخار می‌رسد. موتور بنزینی لکسوس همچنین این توانایی را دارد تا با سیکل اتکینسون کار کند.

متاسفانه لکسوس و تویوتا اعدادی را درباره گشتاور تولیدی محصولات هیبریدی خود منتشر نمی‌کنند و همچنین اشاره‌ای نیز به شعاع حرکتی خودروهای هیبریدی خود در حالت تمام برقی ندارند.

درباره سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این دو خودرو هم باید اشاره کنیم که بی‌ام‌و می‌تواند در ۵.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و این در حالی است که لکسوس این کار را در ۵.۴ ثانیه انجام می‌دهد، پس کمی سریع‌تر از بی‌ام‌و است. با این وجود اما عملکرد این خودروها تا سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دیدنی و بسیار جالب است، پس پیشنهاد می‌کنیم تماشای ویدیوی انتهای مطلب را از دست ندهید.

(۳۵۳)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها