اجلاس نماز در البرز رویکرد مدرسه محور دارد


 اجلاس نماز در البرز رویکرد مدرسه محور دارد

کرج – ایرنا، در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ نماز مطرح شد که بیست و هشتمین  اجلاس نماز در البرز رویکرد مدرسه محور دارد.

ایجاد وحدت و تبیین مبانی فرهنگی از اهداف برگزاری پیش اجلاس های نماز در آموزش و پرورش از جمله در البرز است که اثر گذاری معنوی نماز بر زندگی مردم و کاهش آسیب های فضای مجازی از دستاوردهای این بخش مهم به شمار می آید.

به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش روز یکشنبه در نشست بررسی اجلاس نماز اظهار داشت: در سند تحول بنیادین با هدف نهادینه کردن فرهنک اقامه نماز در بین دانش آموزان توجه شده است .

فرشته فهمیده بیان داشت: برای رغبت دانش آموزان به این فرضیه الهی نیاز به اجرای طرح جامعه تقویت و ترویج نماز در مدارس دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ از مجموع یک هزار و ۷۹۹ کد مدرسه استان در ۸۹۱ مدرسه نماز جماعت با حضور ائمه جماعات و فرهنگیان برگزار شد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم درهمه مدارس شاهد اقامه نماز جماعت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در ۴۲۸ مدرسه البرز طرح پیوند مسجد و مدرسه اجرایی شده است.

فهمیده در ادامه به جشن تکلیف دانش آموزان در البرز پرداخت و افزود : این جشن عبادی در ۳۰۱ مدرسه البرز برگزار شد که ۸۶ مدرسه آن مربوط به پسران است.

پارسال در ۶۲۰ مدرسه البرز نیز نشست گفتمان دینی با هدف آگاهی بخشی به دانش آموزان اجرا شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز به وضعیت ۹۷۵ نمازخانه در مدارس البرز اشاره کرد و گفت: ۹ هزار متر مربع نمازخانه مدارس استان نیاز به فرش سجاده دارند.

فهمیده عنوان کرد: در البرز نیاز به ساخت ۱۹۴ نمازخانه داریم در حالی که در سال گذشته ۲ نمازخانه دیگر در مدارس در حال ساخته شد و ۲ مدرسه نیز در حال احداث است.

رئیس ستاد اقمه نماز البرز هم در این نشست افزود: بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در آذرماه ۹۸ به میزبانی استان گلستان برگزار می شود.

حجت الاسلام سید اکبر موسوی اظهارداشت: محور اصلی این اجلاس را آموزش و پرورش تشکیل می دهد که ضرورت دارد با هدف ترویج فرهنگ نماز از طرح های ابتکاری استفاده شود.

وی بیان داشت: همانند سال گذشته هشت پیش اجلاس نماز در نواحی و مناطق آموزش و پرورش البرز برگزار می شود

موسوی با بیان اینکه البرز شایستگی برتر شدن در اجلاس سراسری نماز را دارد، خاطرنشان کرد: برای ترویج و تقویت نماز در مدارس باید از توانمندی مدیران مدارس و ظرفیت انجمن اولیا و مربیان استفاده کرد.

سال گذشته آموزش و پرورش ساوجبلاغ در برگزاری پیش اجلاس نماز رتبه اول استان را کسب کرد.

همچنین در ۱۸ همایش کوثر نیز ۶۰۰ مربی پرورشی و مدیر تحت پوشش دوره توانمندسازی قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست بر پررنگ تر کردن فعالیت های تربیتی در مدارس تاکید کرد و افزود: در سند تحول بنیادین که نقشه راه آموزش و پرورش می باشد به این مهم توجه ویژه ای شده است.

سالار قاسمی بیان داشت: در تربیت دینی این سند از جمله به ولایت مداری، ایثار، انتظار، امربه معروف و نهی از منکر در راستای حیات طیبه توجه شده است

وی با اشاره به اینکه توسعه و ترویج فرهنگ نماز و سایر مسائل تربیتی را باید از مدارس پایه ابتدایی و پیش دبستانی آغاز کرد، یادآورشد: در مدارس شوراهای مختلف دانش آموزی وجود دارد لذا برای پیشبرد برنامه های ویژه فریضه الهی نماز توصیه می شود این شورا با نام شورای تربیتی مدرسه تشکیل گردد.

قاسمی عنوان کرد: از اول تا پایان آبان ماه ۹۸ باید ۸ اجلاس نماز در البرز برگزار شود که مهمترین موضوع آن معرفی تجربه های تربیتی و الگوه های موفق تربیتی در مدارس البرز باشد.

وی اظهارداشت : برنامه های آغازین سال تحصیلی ۹۹-۹۸ هم با محوریت نماز برنامه ریزی شود و شعار امسال بازگشایی مدارس البرز نشاط و نماز باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: یکی از راههای ترویج نماز در جامعه پیوند بین مسجد، مدرسه و خانه است.

قاسمی رصد کردن خروجی های تربیتی را نیز ضروی دانست.

این نشست مصوبه هایی در زمینه ترویج فرهنگ نماز در مدارس البرز و حضور فعال مدارس در اجلاس های نماز را در پی داشت.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز و حدود ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

۲۸۱۹/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینم از طرز تهیه آش گوشت + فیلم