75 درصد دانش‌آموختگان علمی و کاربردی جذب کار شده‌اند


75 درصد دانش‌آموختگان علمی و کاربردی جذب کار شده‌اند

بجنورد - ایرنا- معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: 75 درصد دانش‌آموختگان این مرکز آموزش عالی جذب بازار کار شده‌اند و حال آنکه میزان اشتغال دانش‌آموختگان دیگر دانشگاه‌ها کمتر از این است.

به گزارش ایرنا محسن محمدزاده روز یکشنبه در آئین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی خراسان شمالی اظهار داشت: بخشی از دانشجویان مراکز آموزش علمی و کاربردی در هنگام تحصیل نیز اشتغال دارند که یقینا گذراندن دوره های آموزشی موجب پایدارتر شدن شغل آنان خواهد شد.

وی دانشگاه علمی و کاربردی را ماموریت گرا دانست و افزود: هم اکنون مشکل اساسی کشور در حوزه اشتغال است و دانشگاه علمی و کاربردی هم رسالت خود را تامین نیروی ماهر و به نوعی آچار به دست می داند و در همین مسیر هم تلاش خواهد کرد.

وی بر توسعه کیفی فعالیت مراکز زیر پوشش دانشگاه علمی و کاربردی تاکید کرد و افزود: در ۳۰ سال گذشته این دانشگاه از نظر کمیت رشد بسیاری یافته و در این مسیر فراز و نشیب بسیارند طی کرده است.

محمدزاده افزود: هرجا از کیفیت غافل شده ایم مشکلات زیادی برای دانشگاه ها ایجاد کرده‌ایم که کمبود اعتبار مراکز آموزش عالی از چالش های اصلی این بخش است به طوری که حتی بدنه آموزش عالی، خروجی مراکز خود آموزش عالی را مورد توجه قرار نمی دهد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه این دانشگاه زمانی از ریل خود خارج شده بود، اظهار داشت: با مدیریت جدید راهبرد مراکز آموزش عالی تغییر کرد و هم اکنون بر روی کیفیت متمرکز شده اند.

محمدزاده گفت: رشد کمی باعث جذب مدرسان غیرحرفه ای به این دانشگاه شده بود که با تجدید نظر در این بخش از مهر امسال تنها اساتیدی جذب خواهند شد که مجوز تدریس داشته باشند.

وی با بیان اینکه دنبال توقف مراکز آموزش علمی و کاربردی نیستیم، افزود: تنها به دنبال کیفی سازی هستیم که در این راستا تلاش خواهیم کرد و مراکزی که در این زمینه فعال باشند هیچ مشکلی نخواهند داشت. دانشگاه علمی و کاربردی هیچگاه تعطیل نخواهد شد چرا که ماموریت تربیت نیروی ماهر را بر عهده دارد.

سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی واحد خراسان شمالی نیز در این آئین با بیان اینکه این مرکز آموزش عالی دارای ماموریت خاص تربیت نیروی ماهر است، گفت: برای این امر مهم علاوه بر آموزش صرف به زیرساخت ها، امکانات و کارگاه ها بیشتری نیاز است تا بتوانیم رسالت خود را به خوبی انجام دهیم.

علی بادامی افزود: یکی دیگر از رسالت های این دانشگاه کاربردی کردن علوم و عمل گرایی است.

وی بر ضرورت بالا بردن سطح علمی دانشگاه ها تاکید و بیان کرد: متاسفانه فعالیت ضعیف برخی از مراکز باعث شده تا چهره علم و فرهیختگی در جامعه مخدوش شود که باید با تمام توان نگذاریم که سهل انگاری و آسان گیری موجب کاهش سطح علمی شود و مدرک و دانش آموختگی باید اعتبار و هویت خود را داشته باشد.

بادامی با اشاره به استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های استان گفت: ایجاد رشته پرورش اسب و نیز قالیبافی، که استان ظرفیت زیادی در آن دارد، می تواند به توسعه اقتصاد و اشتغال استان کمک کند و باید با ایجاد رشته های جدید پتانسیل های نهفته منطقه را شکوفا کنیم.

در این آیین با تقدیر از خدمات عباس پهلوانی، علی بادامی به عنوان سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی واحد خراسان شمالی معرفی شد.

۳۰۰۷/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر