باسوادی در دهلران 4درصد از متوسط کشور کمتر است


باسوادی در دهلران 4درصد از متوسط کشور کمتر است

ایلام-ایرنا- فرماندار دهلران گفت: نرخ باسوادی دهلران 4درصد از میانگین کشوری پائین تر است.

به گزارش ایرنا،مجید عسگری در نشست شورای پشتیبانی آموزش و پرورش زرین آباد گفت:با توجه به نرخ باسوادی ۰۷/۹۴ درصدی کشور، لذا این شهرستان با نرخ باسوادی ۳۲/۹۰ از نرخ کشوری ۴ درصد کمتر است.
وی بر ضروت تلاش متولیان برای کاهش نرخ بیسوادی در شهرستان تاکید کرد و افزود: مسئولان و مردم باید با توجه به اهمیت سواد و با ارائه راهکارهای تشویقی و تنبیهی زمینه برای گسترش سواد آموزی در شهرستان فراهم کنند.
فرماندار دهلران افزود:همه باید در راستای گسترش سواد اموزی تلاش و طرح شتاب بخشی سواد آموزی در شهرستان و بخش زرین آباد به جد دنبال شود.
اعضای شوراهای اسلامی مطالبات مردم را اولویت بندی کنند
عسگری همچنین در دیدار با اعضای شوراهای اسلامی شهر پهله و شهردار این شهر و شوراهای اسلامی بخش زرین اباد و جمعی از دهیاران با تبریک پیشاپیش هفته دولت گفت:در هفته دولت پروژه های خوبی در شهرستان بهره برداری و کلنگ زنی می سود.
وی با اشاره به رسالت شوراها افزود: پیگیری مطالبات مردم با لحاظ کردن همه جوانب و نظر به اعتبارات و منابع با اولویت دنبال شوند.
فرماندار دهلران به نحوه پیشرفت گازرسانی،طرح پهله پرچینه،آبرسانی به روستاها و مجتمع های روستایی،طرح هادی روستاها،خط تلفن و انتن دهی موبایل و طرح های ورزشی و پروژه های نیمه تمام بخش اشاره و گفت: اعتبارات شهرداری پهله با توجه به ارائه طرح ها اختصاص یافته و ساماندهی گلزار شهدا توسط شهرداری با توجه به اختصاص اعتبار در سال جاری انجام می شود.
عسگری به روستاهای فاقد دهیاری هم اشاره و گفت:از محل ارزش افزوده عمران این روستاها در بخش دنبال می شود.
در این نشست شوراهای بخش و دهیاران و شورای شهر پهله و شهردار نیز مشکلات را مطرح و خواستار رفع مشکلات در بخش وروستاها و شهر پهله شدند.
تجلیل از آزادگان و نفرات برتر کنکورسراسری از دیگر برنامه های فرماندار دهلران در بخش زرین آباد بود.
فرماندار دهلران با تبریک ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت:آزادگان اسناد ماندگار حقانیت نظام هستند و وظیفه آحاد جامعه قدر دانی از استقامت آنهاست.
عسگری به رتبه های برتر کنکور توسط دانش آموزان شهرستان اشاره و افزود:این موفقیت ها نشان از همت فرهنگیان و متولیان و دانش اموزان و اولیا دارد و در بخش زرین اباد این موفقیت ها جای تقدیر بیشتر دارد.
۷۱۷۵/۶۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو