تعبیر خواب مرده از دیدگاه تعبیرگران مختلف اسلامی


تعبیر خواب مرده از دیدگاه تعبیرگران مختلف اسلامی

ممکن است بسیاری از افراد از دیدن مرده در خواب وحشت داشته باشند و یا اینکه دیدن آن را به مرگ خود تفسیر نمایند، حال اینکه خواب دیدن مرده در خواب دارای معانی متفاوتی است، در اینجا می توانید از تعبیر خواب مرده از دیدگاه معبران و علمای مختلف، آشنا شوید. دیدن مرده در خواب، در صورتی که چیزی به شما بدهد، خوب است، ولی اگر چیزی بگیرد خوب نیست. همچنین اگر...

ممکن است بسیاری از افراد از دیدن مرده در خواب وحشت داشته باشند و یا اینکه دیدن آن را به مرگ خود تفسیر نمایند، حال اینکه خواب دیدن مرده در خواب دارای معانی متفاوتی است، در اینجا می توانید از تعبیر خواب مرده از دیدگاه معبران و علمای مختلف، آشنا شوید.

دیدن مرده در خواب، در صورتی که چیزی به شما بدهد، خوب است، ولی اگر چیزی بگیرد خوب نیست. همچنین اگر شما را دعوت کند و شما همراه وی بروید، معنای خوبی ندارد. در مطالب قبلی با تعبیر خواب های متفاوتی مثل تعبیر خواب قبرستان، تعبیر خواب باران، تعبیر خواب جنگ و … آشنا شدید، اکنون در ادامه این مطلب تعبیر رویای مرده از دیدگاه تعبیر کنندگان مختلف را می توانید، مشاهده کنید.

تعبیر خواب مرده از دیدگاه تعبیرگران مختلف اسلامی

تعبیر خواب مرده از دیدگاه تعبیرگران مختلف اسلامی

تعبیر خواب مرده

مرده در خواب به معنای دوست و مهمان است و دیدن آن نباید موجب ترس و وحشت شود. اگر کسی در خواب مرده ای را ببیند به معنای آن است که دوستی را ملاقات خواهد کرد و یا اینکه مهمانی برای وی می رسد.

اگر مرده را در لباس خوب و با چهره ای بشاش ببیند، تعبیر آن برای بیننده خواب خوب است و به معنای آن است که روح مرده در آرامش است.

در صورتی که مرده در خواب کسی با لباس پاره و ژنده بوده و چهره اش عبوس و گرفته باشد، به نشانه آن است که غم و ناراحتی برای صاحب خواب پیش خواهد آمد و نیز دچار سختی و تنگی خواهد شد.

اگر در خواب یک زنده را به صورت مرده ببینید، در صورتی که آن زنده آشنا باشد، نشانه سلامت و طول عمر وی می باشد.

اگر در خواب ببینید که کسی که مرده بیاید و در کنار تان بنشیند، معنای خوبی دارد، اما در صورتی که شخص مرده، شما را دعوت به نشستن کند و نزد خودش بنشاند، خوب نیست.

اگر کسی در خواب ببیند که لباس خود را به مرده می دهد، به معنای آن است که سلامتش به خطر افتاده و زیان می بیند، همچنین به آبرویش لطمه وارد می شود و اگر از مرده لباس بگیرد، بسیار خوب است و حرمت و عزت و آبرو بدست می آورد.

تعبیر خواب مرده از دیدگاه تعبیرگران مختلف اسلامی

تعبیر خواب مرده از دیدگاه ابراهیم کرمانی

اگر شخصی در خواب ببیند که مرده زنده شد، بیانگر این است که حالش نیکو شود، به خصوص اگر مرده را در حالت گشاده رویی ببیند.

اگر کسی پدرش را که مرده است، با جامه های نیکو و خوشحال ببیند، به معنای آن است که کارش درست شده و دولتش ریاد می شود و اگر زن خود را در این حالت ببیند، بیانگر درویش شدن وی است.

اگر کسی پسر مرده خود را در خواب ببیند، به نشانه آن است که از غم نجات پیدا می کند و اگر زنی پسر مرده خود را ببیند که زنده شده است، یعنی اینکه غایب وی از سفر باز می گردد. در صورتی که بیننده خواب ببیند، مرده را زنده کرد، به معنای آن است که آن شخص را مسلمان خواهد کرد.

اگر کسی ببیند که کفن مرده ای معروف را می کند، به معنای آن است که در دنیا راه آن مرده را ادامه دهد، یعنی اگر عالم بوده باشد به علم آن و اگر مال دار باشد به مال آن.

در صورتی که خواب ببینید، کفن مرده را کنده و آن مرده را در گور زنده ببینید، دلیل آن است که مرده دیندار می باشد و اگر ببینید که مرده را کفن می کنید، یعنی اینکه از خویشان وی کسی را کفن می کنید.

تعبیر خواب مرده از دیدگاه تعبیرگران مختلف اسلامی

تعبیر خواب ابن سیرین

اگر کسی در خواب مرده ای را ببیند و از وی بپرسد که تو مرده بودی و او در پاسخ بگوید که من زنده ام، تعبیر آن به این معنا می باشد که احوالات وی در آن جهان نیکو بوده و خدا از وی راضی است.

اگر کسی در خواب ببیند که مرده، لباس های نیکو پوشیده است، نشانگر آن است که با ایمان از دنیا رفته و در صورتی که با لباس های سفید، ببیند، یعنی آن که در آخرت حال وی نیکو شود.

اگر کسی مرده را در خواب با لباس های سیاه ببیند، معنی برعکس داشته و داشتن جامه زرد و کبود، دلالت بر معصیت می باشد. تعبیر خواب مرده برای کسی که ببیند به وی لباس می پوشاند به معنی نزدیک شدن اجلش می باشد.

اگر ببینید که مرده از دندان درد می نالد، یعنی اینکه در دنیا به مردم بسیار فحش داده است و اگر از پهلو درد می نالید، به معنای آن است که در دنیا با زنان بدکار بوده است.

اگر کسی در خواب ببیند، شخص مرده ای از درد چشم می نالد، تفسیر آن غیبت مردم می باشد و اگر از درد سر می نالید، یعنی اینکه با مردم با تکبر رفتار کرده است.

تعبیر خواب مرده برای کسی که لباس خود را در خواب به وی داده است، به معنای غم و اندوه است. در صورتی که مرده به شخص بیننده خواب، کتاب قرآن و یا کتاب فقه بدهد، به نشانه توفیق یافتن در طاعت می باشد.

تعبیر خواب مرده از دیدگاه تعبیرگران مختلف اسلامی

تعبیر خواب از دیدگاه امام جعفر صادق

اگر در خواب ببینید که مرده شما را در کنار گرفت، تعبیر آن تندرستی می باشد. در صورتی که مرده ای را ببیند که از اهل خود شادمانه است، معنی آن برعکس می باشد.

اگر کسی خواب ببیند که مرده آشنا با وی مناظره می کند و یا روی از او بگردانید، دلالت بر آن دارد که در دنیا وصیتی کرده بود که به جا نیاورده اید.

در صورتی که ببینید که با صورت خندان به پیش شما آمد، نشانه آن است که کافر مرده بود و اگر کسی ببیند مرده در نماز است، یعنی آن که مرده در دنیا بسیار استغفار می کرد.

اگر کسی خواب ببیند که با مرده مجامعت کرده و آب منی از وی جدا نشده باشد، به معنای منفعت و اگر جدا شده باشد، دارای معنی بد می باشد.

دیدن کفن مرده در خواب از دیدگاه امام صادق (ع) دلیل بر سه وجه می باشد؛

مال ظاهر شدن مشکل فساد دین

اگر کسی خواب ببیند که مرده زنده شد و آن در دنیا شخص معروفی بود، دلیل بر زیاد شدن مالش می باشد و اگر پادشاهی این خواب را ببیند به معنای آن است که علم و حکمت آموزد و شغلی که از آن طمع بریده بود را دوباره بدست آورد.

تعبیر خواب مرده از دیدگاه تعبیرگران مختلف اسلامی

تعبیر خواب مرده از دیدگاه حضرت دانیال

اگر کسی در خواب ببیند که مرده به او چیزی داد، یعنی اینکه از متاع دنیا و از جایی که امید ندارد، منفعت بدست آورد و اگر ببیند مرده چیز خوردنی به او می دهد، بیانگر آن است که روزی حلال کسب کند.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟