15 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شده است


15 هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی پرداخت شده است

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق گزارش وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور دولت در سه سال گذشته 15 هزار میلیارد تومان از بدهی های خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرده است.

«محمد خدابخشی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تشریح دستورکار امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، افزود: نشست امروز با حضور آقای دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور برای پاسخ به پرسش چند نماینده برگزار شد.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: آقای قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از وزیر اقتصاد، بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را جویا شد که این پرسش چند جزء داشت. یکی اینکه چرا مطابق قانون سال ۹۷ و ۹۸ دولت بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی نمی پردازد و دیگر اینکه چرا دولت بیمه رانندگان را پرداخت نمی کند و چرا دولت بدهی بیمه را در موعد مقرر نمی پردازد و آخر اینکه چرا دولت سهم کارفرمایان و کارکنان خود را پرداخت نمی کند؟
خدابخشی با اشاره به گزارش وزیر اقتصاد از چگونگی پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد اینطور مطرح کرد که دولت سال گذشته ۶۳۰۰ میلیارد تومان بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرد.
وی افزود: براساس گزارش وزیر اقتصاد، دولت در سه سال گذشته در مجموع ۱۵ هزار میلیارد تومان از بدهی های سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرده است؛ این درحالی است که همه دولت ها از سال ۵۴ تا ۹۴ درمجموع ۲۲ هزار میلیاردتومان از بدهی های خود به تامین اجتماعی را پرداخت کرده اند و این نشان از عزم و اراده دولت در پرداخت بدهی های سازمان تامین اجتماعی دارد.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار شد این کمیسیون مجددا با حضور وزیر اقتصاد بررسی های لازم را انجام دهد، تصریح کرد: جمع بندی این بود با توجه به اینکه هر ساله ۲۰ هزار میلیارد تومان به بدهی های دولت به تامین اجتماعی اضافه می شود، انتظار می رود دولت در این زمینه عزم جدی تر داشته باشد و بیشتر تلاش کند؛ چون سازمان تامین اجتماعی ۴۲ میلیون ذی نفع دارد.

خدابخشی درباره پرسش نمایندگان از عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی درباره هدفمندی یارانه ها گفت: بخشی از این پرسش به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مربوط است اما امروز این نشست با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دستور کار مطرح شد قیمت حامل انرژی اصلاح شود تا محل اصلاح قیمت های حامل انرژی خانواده های کم درآمد مورد حمایت بیشتر قرار بگیرند و قانون هدفمندی یارانه ها به طور کامل اجرا شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: انتقاد دیگر به موضوع پرداخت یارانه به سه دهک بالای درآمدی بود و اینکه چرا پرداخت یارانه به این افراد حذف نشده است. سال ۹۶ تعداد یارانه بگیران ۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بود که این تعداد در سال ۹۷ به ۷۷ میلیون و ۸۸۷ هزار نفر افزایش یافت.

وی افزود: عدم تحقق ۳۰۷ میلیارد تومان از کل سهم مربوط به کاهش فقر مطلق و عدم تحقق ۵۳ درصدی از منابع ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانیمربوط به بخش سلامت از موارد مرتبط با پرسش هدفمندی یارانه های بود. قرار شد در نشست بعدی این موضوع با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی بررسی دقیق تر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید