مراقبت‌های بهداشتی حجاج توسط تیم مرزی مستقر در فرودگاه زنجان


مراقبت‌های بهداشتی حجاج توسط تیم مرزی مستقر در فرودگاه زنجان

زنجان - ایرنا - پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی زنجان با هدف ارائه خدمات و رصد موارد مشکوک بیماری های حجاج زنجانی تا پایان پروازها، در فرودگاه این استان فعال شده است.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان زنجان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با بازگشت حجاج بیت الله الحرام از فرودگاه زنجان از روز جمعه/ ۲۵ مردادماه / امسال، مراقبت‌های بهداشتی توسط پرسنل پایگاه مراقبت بهداشتی مرز هوایی فرودگاه زنجان متشکل از ۶ نفر شامل یک نفر پزشک، پنج نفر کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و یک نفر کارشناس بهداشت محیط آغاز شده است.

حسین معصومی افزود: این کارشناسان بر اساس مقررات بهداشتی بین المللی فعالیت می کنند و در صورت مشاهده و احراز موارد بیماری های مشکوک اهمیت دار مراقبت های لازم انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: حاجیان کشورمان با تعدادی زیادی از مسلمانان اقصی نقاط جهان در اجتماع عظیم حج شرکت کرده و در این میان احتمال انتقال و بروز بیماری های واگیر نیز بین افراد وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: کارشناسان مستقر آموزش ها و نکات بهداشتی را به حاجیان زنجانی و اطرافیان آن ارائه می کنند تا با رعایت آنها امکان ابتلا به بیماری های تنفسی و گوارشی به حداقل برسد.

وی اضافه کرد: قبل از اعزام به سرزمین وحی نیز آموزش های لازم به زائران با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف به حاجیان به صورت چهره به چهره توسط کارشناسان امور بهداشتی این استان انجام شد.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان زنجان ادامه داد: تا کنون و با پایش های انجام گرفته مورد و یا فوتی ناشی از ابتلای حاجیان زنجانی به بیماری های واگیر مشاهده وگزارش نشده و همه آنها تا به اکنون به لحاظ بیماری های تنفسی و گوارشی غربال شده اند.

۹۶۴۶ / ۳۰۸۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس