اقتصاد مقاومتی ما را از فروش نفت و گاز بی نیاز می کند


اقتصاد مقاومتی ما را از فروش نفت و گاز بی نیاز می کند

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اگر در انجام کارها به گونه جهادی عمل کنیم و رویکرد اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را در دستور کار قرار دهیم دیگر به فروش نفت و گاز احتیاج نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه که در تالار جهاد کشاورزی این استان برگزار شد، افزود: رویکرد اقتصاد مقاومتی اگر با کارهای پژوهشی و علمی عجین شود استقلال و خودکفایی کشور را تضمین خواهد شد.

وی به قدرت علم در ایجاد امنیت، اقتدار و خودکفایی اشاره کرد و بیان داشت: انگلیس که مساحت آن شاید به اندازه یک استان کشور ما هم نباشد با قدرت علم و دانش، هندوستان و نیمی از جهان را تسخیر خود کرد.

آیت الله علما در ادامه گفت: همواره به استانداران کرمانشاه گفته ام، کرمانشاه یک استان کشاورزی و دامپروری خیز است و کشاورزی را در اولویت اول برنامه های خود قرار دهند.

او همچنین به مزیت کاشت نخود، زعفران، پسته، زیتون و دیگر اقلام در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید براساس آب و هوا و خاک هر منطقه با پژوهش های علمی محصولات کشاورزی را توسعه دهیم و در کشور مطرح کنیم، چون این توان و استعداد را داریم.

وی همچنین با اشاره به طرح گرمسیری و آب کشاورزی در استان از مسئولان خواست با کار جهادی زمینه بهره مندی کشاورزان را فراهم کنند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به گام دوم بیانیه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در سازمان جهاد کشاورزی ۵۰ روحانی وجود دارد باید زمینه معنوی پیاده سازی این بیانیه مقام معظم رهبری را فراهم کنند.

آیت الله علما در ادامه به اقتدار مقام معظم رهبری در مقابل دشمنان اشاره کرد و گفت: با وجود مشکلات ریز و درشتی که در کشور وجود دارد اما ایران با وجود مقام ولایت فقیه و نیروهای نظامی و مردم ولایت مدار یک نظام مقتدر و پرقدرت است که دشمنان نمی توانند به او نگاه چپ کنند.

وی در ادامه به عید سعید غدیر خم و هفته ولایت اشاره کرد و گفت: اگر همواره از خط دهی ولایت و رهبری پیروی کنیم موفق و پیشرفت خواهیم کرد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در این مراسم به عنوان نماینده جدید حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه معرفی شد.

استان کرمانشاه یک میلیون و ۵۰۰ هکتار منابع طبیعی و نزدیک به ۹۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۲ شهر و ۲ هزار ۶۲۲ روستا دارد.
۳۲۰۹/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس